آماده یخبندان باشید!

به گزارش وبلاگ هلو، سازمان هواشناسی با اشاره به شروع بارش های پاییزی در بعضی منطقه ها کشور از کاهش تا 7 درجه ای دما اطلاع داد و برای 2 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

آماده یخبندان باشید!

به گزارش تسنیم، تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در شمال آذربایجان غربی، دامنه های و ارتفاعات مازندران و ارتفاعات واقع در هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می دهد. در نوار شرقی وزش باد ادامه دارد و در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری مستقر است.

فردا یکشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات مازندران رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می رود.

روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در منطقه های از شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

سه شنبه در شمال غرب بارش های کاهش یافته و به صورت پراکنده و خفیف بوده و گستره آن بعضی منطقه ها گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و خراسان شمالی است. در این روز شرق دریای خزر مواج می گردد.

روز چهارشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، منطقه های از سمنان و ارتفاعات البرز شرقی ابرناکی، رگبار خفیف و پراکنده پیش بینی می گردد. در خراسان رضوی نیز افزایش وزش باد و کاهش نسبی دما روی می دهد.

به گزارش تسنیم، از روز دوشنبه تا چهارشنبه سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی 5 تا 7 درجه دما روی می دهد. طی 3 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق، شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ می دهد.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان انتها: یکشنبه 1402/07/02

نوع مخاطره: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک

منطقه اثر: شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد طوفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه های امدادی به ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "آماده یخبندان باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده یخبندان باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید