تفاوت میان مرطوب کننده صورت، کرم شب و سرم در چیست؟

به گزارش وبلاگ هلو، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برترین و مناسب ترین محصول پوستی ممکن را برای پوست خود انتخاب کنید اما وقتی وارد یک فروشگاه می شوید، احساس گیجی می کنید. کرم شب، مرطوب کننده صورت و سرم پوستی هم جزو آن دسته از محصولاتی هستند که انتخاب بینشان می تواند چالش برانگیز باشد.

تفاوت میان مرطوب کننده صورت، کرم شب و سرم در چیست؟

بیشتر افراد تصور می نمایند که استفاده از کرم شب، مرطوب نماینده صورت و سرم در روتین پوستی می تواند مسائل پوستی شان را به طور حتمی از بین ببرد. اما واقعیت این است که شما برای استفاده از این محصولات باید به اهداف روتین پوستی خود بازگردید.

در این مقاله از وبلاگ هلو مگ به صحبت درباره ی تفاوت کرم های شب، مرطوب نماینده ها و سرم های پوستی می پردازیم تا در هنگام خرید، انتخاب های دقیق تر و آگاهانه تری داشته باشید.

مرطوب نماینده چیست؟

محصولات مرطوب نماینده صورت به طور خلاصه دارای فرمولاسیون غلیظ تری هستند که با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از رطوبت آن به خوبی نگهداری می نمایند. این محصولات پوستی حاوی ترکیباتی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید هستند که باعث آبرسانی و تقویت لایه شاخی پوست می شوند.

استفاده از یک مرطوب نماینده صورت مناسب که دارای ترکیباتی مانند سرامیدها، اسیدهای چرب و روغن های مفید است، می تواند مانع از دست رفتن رطوبت پوست گردد و آن را صاف، درخشان و نرم کند.

کرم شب چیست؟

کرم های شب که برای استفاده قبل از خواب شبانه ساخته شده اند، حاوی ترکیباتی هستند که برای جوان سازی، بازسازی و ترمیم آسیب هایی که پوست در طول روز دیده، به شدت مفید خواهند بود. این دسته از کرم ها، به طور ویژه، به آبرسانی پوست شما یاری می نمایند.

استفاده از کرم های شب باعث افزایش گردش سلولی پوست انسان می گردد. علاوه بر این به کلاژن سازی در پوست یاری می نماید و لکه های آن را از بین می برد. این کرم ها در هنگام شب پوست را تسکین می دهند و قرمزی و التهابات آن را کم تر می نمایند.

سرم چیست؟

سرم ها معمولاً حاوی ترکیبات فعالی هستند که با هدف برطرف مسائل پوستی خاص مانند چین وچروک، جوش و آکنه و هایپر پیگمانتاسیون (تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت ها) استفاده می شوند. در واقع، سرم ها نسبت به محصولات مرطوب نماینده صورت و کرم های شب محصولات سبک تری هستند و به همین علت به سرعت جذب پوست می شوند.

از آنجایی که سرم ها از مولکول های کوچک تری تشکیل شده اند، شما می توانید پس از پاکسازی پوست و پیش از استفاده از کرم های مرطوب نماینده ، از آن ها بهره ببرید تا مواد مغذی مورد احتیاج پوستتان را به آن برسانید.

سرم های پوستی می توانند براساس احتیاجهای شما حاوی انواع مختلفی از ترکیبات باشند. برای مثال، سرمی که با هدف مقابله با خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، حاوی مواد مرطوب نماینده صورت مانند هیالورونیک اسید و روغن های نرم نماینده است. با این وجود شما هرگز نمی توانید از آن به عنوان مرطوب نماینده بهره ببرید.

تفاوت میان کرم شب، مرطوب نماینده صورت و سرم

کرم های شب، محصولات مرطوب نماینده صورت و سرم های پوستی، هم از نظر ظاهری و هم از نظر ترکیبات تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که هر فردی باید برای تهیه ی محصول مناسب پوست خود از آن ها مطلع گردد.

بافت

برای دانستن تفاوت میان کرم شب، مرطوب نماینده صورت و سرم ابتدا باید بافت آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. کرم شب دارای بافت غلیظ و سنگینی است. به همین علت در آخرین مراحل روتین شبانه پوست استفاده می شوند.

این در حالی است که محصولات مرطوب نماینده صورت می توانند در اشکال مختلف و به صورت ژل، کرم و لوسیون فراوری شوند. این محصولات، ساختاری بر پایه آب دارند و به همین علت بسیار سبک هستند. لازم به ذکر است که لوسیون های مرطوب نماینده نسبت به کرم ها بافت غلیظ تری دارند.

به طور کلی، ساختار سرم های پوستی بر پایه آب یا روغن است. با این حال، دارای بافت چربی نیستند تا بتوانند به راحتی جذب پوست شوند. این محصولات پوست شما را روغنی و براق نمی نمایند.

ترکیبات

کرم های شب معمولا حاوی ترکیبات فعالی هستند که باید به طور ویژه در هنگام شب استفاده شوند تا تأثیر خود را نشان دهند؛ مانند رتینول ها، هیالورونیک اسید، رسوراترول (Resveratrol)، سرامیدها، گلیسیرین و لاکتیک اسید.

در مقابل، ساختار محصولات مرطوب نماینده صورت حاوی انواع ترکیبات پوشاننده یا انسدادساز مانند پارافین و اسید استئاریک، هومکتانت (Humectant) یا جذب نماینده رطوبت مانند گلیسیرین و عسل و البته نرم نماینده ها مانند ویتامین ها و جوهر نعنا هستند.

سرم های پوستی هم می توانند براساس احتیاجهای پوستی شما ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و E، رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، بتا هیدروکسی اسیدها (BHA) و هیالورونیک اسید باشند.

انتخاب محصول پوستی مناسب

انتخاب محصول مناسب کاملا به اهدافی که فرد در روتین پوست خود دنبال می نماید بستگی دارد. شما می توانید از کرم شب، مرطوب نماینده صورت و انواع سرم های پوستی به طور همزمان بهره ببرید، اما مهم است که براساس نوع و احتیاج پوست خود درباره آن ها تصمیم بگیرید.

کرم شب

اگر پوست خشک و حساسی دارید باید بدانید که، استفاده از محصولات ملایم اما در عین حال مفید برای بهبود شرایط پوستی شما و تقویت گردش سلولی لازم است. برترین کرم های شب برای شما، محصولات حاوی ترکیبات مرطوب نماینده صورت مانند هیالورونیک اسید و روغن اسکوالن هستند که به حفظ رطوبت و آبرسانی بافت پوست شما یاری می نمایند.

منافذ پوستی افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه، در بیشتر مواقع مسدود هستند. به همین علت، این افراد باید کرم های شب سبکی را تهیه نمایند که حاوی ترکیباتی مانند لاکتیک اسید و گلیکولیک اسید هستند و می توانند با یک لایه برداری ملایم به کنترل چربی پوست یاری نمایند.

پوست انسان دارای چندین لایه ی مختلف است؛ این لایه ها با افزایش سن و به علت کمبود کلاژن، نازک و ضعیف می شوند و زمینه ایجاد چین وچروک را روی پوستتان ایجاد می نمایند. اگر می خواهید خطوط ریز یا لکه های تیره ی روی پوستان را از بین ببرید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که به فراوری کلاژن یاری می نمایند و دارای ترکیباتی مانند ویتامین A یا C هستند.

مرطوب نماینده صورت

فرقی نمی نماید که دقیقا چه نوع پوستی دارید، استفاده از یک مرطوب نماینده صورت مناسب برای شما بسیار ضروری و پراهمیت است. پوست انسان در طول روز رطوبت خود را به آرامی از دست می دهد و شما باید با بکارگیری محصولات مناسب آن را حفظ کنید یا بازگردانید.

حتی افرادی که دارای چربی هستند هم باید در روتین پوستی خود از یک مرطوب نماینده صورت استفاده نمایند؛ چرا که در غیر این صورت پوست آن ها سعی می نماید رطوبت از دست رفته اش را با فراوری روغن بیشتر جبران کند.

پیشنهاد می کنیم در محصولات مرطوب نماینده ای که می خواهید خریداری کنید در پی ترکیباتی مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید، شی باتر و آنتی اکسیدان ها (مانند ویتامین C و E) بگردید تا بتوانید احتیاجهای پوستی خود را برطرف کنید.

سرم

استفاده از سرم های پوستی برای همه افراد ضروری نیست. اما اگر در پی مقابله با یک مشکل پوستی خاص هستید، می توانید با توجه به ترکیبات مورداحتیاج پوستتان سرم مناسب را تهیه کنید.

به طور معمول، مواد تشکیل دهنده سرم ها براساس هدفی که دنبال می نمایند، فرق دارد. به عنوان مثال، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHA) برای برطرف چین وچروک ، لکه های پیری و منافذ بزرگ شده پوست بسیار موثر هستند. این اسیدها، پوست شما را به آرامی لایه برداری می نمایند و تیرگی آن را از بین می برند.

هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات حیاتی موجود در سرم ها است. این ماده دارای خاصیت مرطوب نمایندگی است و می تواند پوست خشک و کم آب شما را التیام ببخشد. ویتامین C، رتینول و ویتامین E از دیگر ترکیباتی هستند که می توان در سرم ها پیدا کرد.

رتینول به پیشگیری و البته از بین بردن نشانه های پیری پوست مانند چین وچروک ها یاری می نماید. ویتامین C هم می تواند روی رنگدانه های پوست تأثیر بگذارد و مشکل هایپر پیگمانتاسیون پوست را درمان کند. ویتامین E هم یک آنتی اکسیدان قوی است که با مبارزه با رادیکال های آزاد، علائم پیری پوست را به حداقل می رساند و چهره شما را درخشان تر و روشن تر می نماید.

سخن پایانی

برای حفظ سلامت پوست خود باید هر سه محصول را در برنامه ی مراقبت از پوست خود قرار دهید. نوع پوست خود را بشناسید و محصولات مناسب با ترکیبات مفید و موثر را برای برطرف مسائل پوستیتان بهره ببرید.

منابع: Skinkraft ,Vogue

منبع: دیجیکالا مگ

به "تفاوت میان مرطوب کننده صورت، کرم شب و سرم در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت میان مرطوب کننده صورت، کرم شب و سرم در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید