سنترال پارک؛ بزرگ ترین و مهم ترین پارک عمومی در نیویورک

به گزارش وبلاگ هلو، سنترال پارک یا پارک مرکزی، بزرگ ترین و مهم ترین پارک عمومی در شهر نیویورک بین بخش های غربی و بالای شرقی منهتن است.

سنترال پارک؛ بزرگ ترین و مهم ترین پارک عمومی در نیویورک

این پارک یکی از اولین پارک های آمریکایی بود که با استفاده از تکنیک های معماری منظر توسعه یافت. پارک مرکزی تکمیل شده به طور رسمی در سال 1876 افتتاح شد و هنوز هم یکی از بزرگ ترین دستاوردها در محوطه سازی مصنوعی است.

زمین و پوشش گیاهی پارک بسیار متنوع است و از چمنزارهای مسطح، شیب های ملایم و دره های سایه دار تا دره های شیب دار و صخره ای متغیر است. موزه هنر متروپولیتن در پارک، رو به خیابان پنجم است.

بعلاوه یک باغ وحش، یک زمین اسکیت روی یخ، سه دریاچه کوچک، یک تئاتر در فضای باز، بسیاری از زمین های بازی ورزشی و زمین های بازی بچه ها، چندین فواره، صدها بنای یادبود کوچک و پلاک های پراکنده در منطقه وجود دارد.

این پارک دارای مسیرهای پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری متعددی است و جاده های متعددی از آن عبور می نمایند. اوج بازدید در تعطیلات آخر هفته تابستان اتفاق می افتد، و بیش تر بازتماشامایندگان از پارک برای فعالیت های تفریحی غیبرطرفال مانند پیاده روی یا گشت وگذار استفاده می نمایند تا برای ورزش فعال. اگر قصد خرید بلیط هواپیما نیویورک و سفر به این مقصد تماشای را داشته باشید، بازدید از Central Park در کنار سایر جاذبه های دوست داشتنی این شهر پیشنهاد می گردد.

چرا بازدید از سنترال پارک نیویورک پیشنهاد می گردد؟

این پارک پربازدیدترین پارک شهری در ایالات متحده است که تا سال 2016 سالانه 42 میلیون بازتماشاماینده داشته است.

این پارک یکی از نمادهای نیویورک و حتی ایالات متحده آمریکا است.

پنجمین پارک بزرگ شهر و از برترین جاهای تماشای نیویورک است.

تاریخچه سنترال پارک نیویورک

پارک مرکزی نیویورک که به وسیله فردریک لاو اولمستد و کالورت ووکس طراحی شد، بر توسعه پارک های شهری در سراسر کشور تأثیر گذاشت و به طور گسترده ای به عنوان یک شاهکار معماری در نظر گرفته می گردد.

این پارک یک پارک عمومی جهانی است که برای برطرف نیازهای تفریحی شهر به سرعت ایجاد شد. هدف اصلی سنترال پارک ارائه تجربه زندگی روستایی به ساکنان شهری، مکانی برای فرار از استرس های زندگی شهری و ارتباط با طبیعت و هم وطنان نیویورکی بود. با گذشت بیش از 150 سال، پارک هنوز این هدف اساسی را فراهم می نماید و از همه بازتماشامایندگان استقبال می نماید، درحالی که اشکال جدیدتری از فعالیت های تفریحی را در خود جای می دهد. زمانی که برنامه ریزی برای پارک در دهه 1850 آغاز شد، این مکان در مرکز منهتن فعلی واقع شده بود.

با جمعیت کم، مزارع کوچک، کاربری های صنعتی و خانه های پراکنده بین منطقه ها باتلاقی و تپه های صخره ای بود. پرجمعیت ترین بخش این سایت، سکونتگاهی به نام دهکده سنکا بود که به عنوان یک جامعه عمدتاً آفریقایی-آمریکایی، بسیاری از آن ها صاحب املاک بودند. 843 هکتار پارک شامل چمن زارهای وسیع، جنگل های زیبا، جویبارهای پر پیچ و خم و دریاچه های وسیعی بود که همگی پیاده روی در امتداد مسیرهای پر پیچ و خم پارک را به تفریحی عالی تبدیل می کردند.

با گذشت زمان، ویژگی های اضافی به پارک اضافه شد، از جمله آن ها می توان به زمین های بیسبال و فوتبال، چرخ فلک، دو پیست اسکیت، باغ وحش، باغ های رسمی، بناهای یادبود، مکان های کنسرت و تئاتر اشاره نمود. پارک مرکزی علاوه بر تجربیات تفریحی متنوع، مزایای زیست محیطی زیادی را برای شهر فراهم می نماید. بیش از 18000 درخت آن هوا را خنک و تمیز می نماید و مساحت وسیع آن در مرکز شهر زیستگاهی برای حیات وحش فراهم می نماید.

پارک بعلاوه در دوره های افول مالی، بی توجهی و سوء مدیریت آسیب دیده است. در پاسخ، نیویورکی ها به طور مداوم برای حفظ پارک و حفظ هدف اصلی آن مبارزه نموده اند. پس از آخرین و شدیدترین دوره فرسودگی که در دهه 1960 آغاز شد، مرکز حفاظت پارک، مرکزی به وسیله گروهی از شهروندان نیویورکی برای بازسازی پارک تشکیل داد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

با خرید آنلاین بلیط هواپیما آمریکا و سفر به نیویورک می توانید همه روزه از ساعت 6 صبح الی 1 ظهر از این مجموعه زیبا تماشا کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از سنترال پارک نیویورک 3 الی 4 ساعت است.

نحوه دسترسی به پارک مرکزی نیویورک

خط خیابان هشتم IND متروی نیویورک (قطارهای A، B، C و D) در امتداد لبه غربی پارک واقع شده است. بیشتر ایستگاه های خط خیابان هشتم در سنترال پارک غربی فقط به قطارهای محلی B و C خدمات می دهند، درحالی که ایستگاه 59 خیابان کلمبوس سیرکل نیز به وسیله قطارهای سریع A و D و خط IRT برادوی-خیابان هفتم سرویس دهی می گردد.

مسیرهای مختلف اتوبوس از پارک مرکزی عبور یا در امتداد مرزهای آن توقف می نمایند. اتوبوس M10 در امتداد سنترال پارک غربی توقف می نماید، درحالی که M5 و بخشی از M7 در امتداد سنترال پارک جنوبی و M2، M3 و M4 در امتداد سنترال پارک شمالی حرکت می نمایند.

M12، M20 و M104 فقط در انتهای جنوبی پارک در خدمت خیابان کلمبوس سیرکل قرار دارند، و M31 و M57 در خیابان 57 و در انتهای جنوبی پارک حرکت می نمایند، اما در اطراف پارک متوقف نمی شوند. بعضی از اتوبوس هایی که در حاشیه این پارک حرکت می کردند، جایگزین مسیرهای تراموا سابق شدند که قبلاً در سراسر منهتن حرکت می کردند.

برترین زمان سفر به نیویورک

بهار و پاییز برترین فصل های سفر به نیویورک است.

مکان ها و جاذبه های تماشای نزدیک سنترال پارک نیویورک

مجسمه آزادی نیویورک: 320 متر

کلیسای جامع سن پاتریک نیویورک: 900 متر

راکفلر سنتر نیویورک: 1.1 کیلومتر

موزه متروپولیتن نیویورک: 1.2 کیلومتر

ساختمان امپایر استیت نیویورک: 2.7 کیلومتر

پل بروکلین نیویورک: 11.4 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "سنترال پارک؛ بزرگ ترین و مهم ترین پارک عمومی در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنترال پارک؛ بزرگ ترین و مهم ترین پارک عمومی در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید