آغاز مسیر بسته شدن پرونده معضل چادرخوابی در مازندران

به گزارش وبلاگ هلو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، آغاز مسیر بسته شدن پرونده معضل چادرخوابی در مازندران صورت پذیرفت.

آغاز مسیر بسته شدن پرونده معضل چادرخوابی در مازندران

مازندران یک میلیون و 250 هزار تخت در مراکز اقامتی دارد که شامل هتل، متل، مسافرخانه، بومگردی به عنوان ظرفیت اقامتی رسمی به شمار می روند و در کنار این بخش از ظرفیت اقامتی رسمی، ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی نیز که ظرفیت آنها فراتر از ظرفیت مراکز اقامتی رسمی است را داریم.

با وجود این ظرفیتهای موجود اما مشاهده می گردد در ایام مختلف سال بویژه تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رسمی عید نوروز و دیگر اعیاد چادرهای مسافرتی همانند قارچ در گوشه و کنار خیابانها، کوچه ها و پارک های داخل شهرهای مازندران سر بر می آورند که این نوع شیوه شب گذرانی اصلا سنخیتی با اصل موضوع چادرخوابی طبیعت گردان ندارد و گرانی فاکتور اثرگذار در استفاده از چنین شیوه نامتعارف اقامت چند شبانه روز مسافران در این استان است.

پیش از این به نقل مسئولان ارشد مازندران خبری مبنی بر اینکه چادرخوابی مسافران در مازندران ممنوع شد مخابره شد مبنی بر ممنوعیت چادرخوابی مسافران در ایام نوروز پیش رو به عنوان یکی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده نشست ستاد اجرایی خدمت سفر عنوان شد.

البته با شرح ذکر شده مبنی بر اینکه چادرخوابی بخشی از یک شاخه از گردشگری به شمار می رود و بعلاوه مسافران علاقمند به انجام این شیوه شب مانی کوتاه مدت در دل جنگل یا سواحل دریا وجود دارد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در آستانه سال نو و ورود میلیونی مسافران به این خطه از شمال کشور در مورد چادرخوابی در این استان شرح داد.

در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران این موضوع مورد بحث و گفتگو از سوی مسئولان امر نهاده شد که خروجی آن ممنوعیت چادرخوابی مسافران در استان بود. البته این تصمیم با خود پیوست هایی به همراه داشت که از فراهم آوردن امکانات اقامتی مسافران از سوی نهادهایی بخشی از آن بود.

در آستانه سال نو این پیوست محقق شده است و هر یک از ادارات و نهادهای مازندران برای این منظور پا پیش گذاشتند و هر آنچه از ظرفیت اماکن اقامتی در اختیار دارند را در ایام تعطیلات نوروز در اختیار مسافران قرار می دهند و در بعضی اماکن نیز این اقامت های شبانه بدون هزینه برای مسافران خواهد بود.

با توجه به پای کار آمدن نهادها و ادارات برای در اختیار گذاشتن ظرفیت اقامتی خود بمنظور اسکان مسافران نوروزی پیش بینی کارشناسان و مسئولان بیانگر آن است که سال نو انتها پدیده ناهمگون چادرخوابی در استان خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: با مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران هر گونه چادرخوابی مسافران در اماکن عمومی همانند پارکها، خیابانها و میادین ممنوع است.

حسین ایزدی افزود: چادرخوابی تنها به شرط برپایی چادر در اماکن تعیین و اعلام شده آنهم به مدت زمان محدود امکانپذیر است که بعضی از این نقاط شامل پارکهای جنگلی است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی حضور میلیونی مسافران نوروزی در مازندران و جلوگیری از کمبود مکان اقامتی تمهیدات لازم اندیشیده شده است که از آن جمله هماهنگی های اجرا شده با ادارات برای در اختیار گذاشتن اماکن اقامتی آنها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: برای همین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حدود 820 سوئیت بقاع امامزاده ها و خوابگاه ها را برای اسکان و اقامت مسافران در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با در اختیار داشتن مساجد اعلام آمادگی کرد که این اماکن به صورت 24 ساعته در ایام نوروز باز خواهند بود و اسکان اضطراری مسافران را انجام خواهد داد.

ایزدی گفت: اداره کل آموزش و پرورش مازندران مدارس محل اسکان فرهنگیان مسافر را با دریافت اندکی مبالغ به مسافران غیر فرهنگی برای اسکان اجاره می دهد.

وی در مورد اماکن اقامتی دیگر ادارات دولتی مازندران نیز شرح داد: فضای اسکان در این مجموعه ها نیز به صورت رزرو شده در اختیار کارکنان کشور نهاده شده است. اما این مجموعه ها قول مساعد دادند در صورت خالی بودن ظرفیت در ایام نوروز این فضاها را به پذیرش مسافران اختصاص دهند.

منبع: همگردی

به "آغاز مسیر بسته شدن پرونده معضل چادرخوابی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مسیر بسته شدن پرونده معضل چادرخوابی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید