شهر عجایب، ریودوژانیرو

به گزارش وبلاگ هلو، معرفی جاذبه هایی در ریودوژانیرو

ریودوژانیرو با عنوان شهر عجایب (CidadeMaravilhosa) شناخته می گردد، لقبی که به خوبی گویای احوال این شهر بوده و به راستی برازنده آن است. دیدنی های مشهور این شهر و سواحل زیبای آن همه ساله خیل کثیری از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می نمایند اما در این میان بعضی از جاذبه های این شهر واقعا متفاوت بوده و حتما باید دیده شوند. این موارد، اصلی ترین دلایلی هستند که ریودوژانیرو را تبدیل به یک مقصد گردشگری منحصربه فرد نموده اند. با خبرنگاران همراه باشید:

شهر عجایب، ریودوژانیرو

محله پدرا دو سال (Pedra do Sal) یا شهر قدیم سامبا

دقیقا در پشت محله نوساز و نو نوار مرکزی شهر (Centro) که بخش اداری ریو محسوب می گردد، محله قدیمی و تاریخی پدرا دو سال واقع شده است. این محله زادگاه سامبا بوده و یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تاریخی برزیل محسوب می گردد. این محله روی صخره ای مشرف به ساحل اصلی ریو ساخته شده و روزگاری پیش تر مرکز اصلی تجارت برده و خرید و فروش کالاهای مختلف شهر بوده است. این محله پس از وضع قانون لغو برده داری، به عنوان جبران خسارت به بردگان آزاد شده داده شده و Quilombo نام گرفت . به این ترتیب این محله اصالت و زیبایی های خود را تا امروز حفظ نموده است. بازتماشامایندگان از این محله می توانند یک روز تمام را در کوچه پس کوچه های سنگ فرش شده و پیچ در پیچ این محله پرسه زده و از خانه های رنگارنگ و پله های بیرونی آن ها که با معماری خاص و لرزان خود جلب توجه می نمایند؛ بازدید نموده و در نهایت به راس صخره ای که این محله روی آن واقع شده است رسیده و منظرهی زیبا از Morro da Conceição تماشا نمایند.

روزهای دوشنبه و آدینه و پس از غروب خورشید، کوچه های پدرا دو سال شاهد حضور صدها نفر از مردم محلی و سایر افرادی است که با هدف تماشا و بزرگداشت موسیقی سامبا که مشهورترین سبک موسیقی برزیلی است، در این محل گرد هم آمده اند. در این هنگام شما می توانید انواع غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود را از دست فروش ها و غرفه های خیابانی تهیه نموده و شاهد برترین برنامه های اجرای موسیقی در شهر باشید. نوازندگان معمولا دور یک میز نشسته و شروع به نواختن می نمایند. این جشنواره زیبا و البته رایگان، از ساعت 9 شب شروع می گردد اما بهتر است برای تجربه بهتر محیط و تماشا مقدمات جشنواره و داشتن جایی مناسب، زودتر به این محله مراجعه کنید.

معماری مدرن اسکار نیمیر (Oscar Niemeyer)

وقتی دو واژه ریو دو ژانیرو و معماری را در کنار یکدیگر به کار می بریم، به طور کلی معماری شلوغ شهری و خانه های عصر استعمار به فکر خطور می نماید در حالی که شهر ریو به واسطه معمار مشهور و فقید بومی این شهر یعنی اسکار نیمیر دارای سبک خاص و آثار ساخته شده و شناخته شده معماری مدرن است.

شهر کوچک نیتریو (Niteroí) در فاصله سی دقیقه عبور با قایق های تندرو از مرکز ریو قرار گرفته و در آن تعداد زیادی از آثار ساخته شده به وسیله نیمیر از جمله مهم ترین کارهای وی وجود دارد. در این شهر یک خیابان به نام کامینهو نیمیر (Caminho Niemeyer) وجود دارد که به معنی خوش آمدگویی نیمیر بوده و تمام ساختمان های آن به وسیله این معمار مشهور طراحی و ساخته شده و گنبد مشهور TeatroPopularand در این خیابان واقع شده است. این راستا با طول 11 کیلومتر به عنوان دومین مجموعه بزرگ ساخته شده به وسیله این معمار شناخته می گردد.

در فاصله ده دقیقه رانندگی از نیتروی، ساختمان موزه هنرهای معاصر در مجاورت محله Boa Viagem واقع شده است که از آثار نیمیرو است. طراحی بنای این موزه بسیار جسورانه و خاص بوده و بیننده را یاد فیلم های تخیلی پیشتازان فضا می اندازد.

در مرکز شهر ریو، بنای مشهور Sambadrome که از آثار این معمار بوده و دارای شهرتی جهانی است در خیابان RuaMarquês de Sapucaí واقع شده است. همه ساله در حین جشنواره ریو، بیش از 90 هزار نفر تماشاچی در این محل گرد هم می آیند.

از دیگر آثار مشهور و مدرن نیمیر می توان به بنای ساختمان وزارت آموزش و بهداشت اشاره نمود. این بنا را می توان نخستین سازه معماری مدرن در یکی از ابنیه عمومی قاره امریکا محسوب کرد که دارای ستون هایی بزرگ و کاشی های ملوانی بوده و نشان دهنده ایجاد تعادل در معماری و منظره آن است.

تمرین موسیقی جشنواره به وسیله گروه ارکستر در حال حرکت (OrquestraVoadora)

شب های یک شنبه، محوطه موزه هنرهای مدرن شاهد عبور گروه نوازندگان موسوم به ارکستر در حال حرکت است که به صورت هفتگی برنامه های موسیقی کارناوال سالیانه را تمرین می نمایند.

منبع: الی گشت

به "شهر عجایب، ریودوژانیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر عجایب، ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید