قلعه های معروف ژاپن را بشناسید

به گزارش وبلاگ هلو، قلعه های معروف ژاپن نمادی از عظمت و شکوه این کشور هستند. قلعه های ژاپنی که به جوگو معروف هستند، در دوره ادو (1600-1868) به اوج شکوفایی خود رسیدند و در طول این دوره، بیش از 25 هزار قلعه در سراسر ژاپن ساخته شد. امروزه، تنها حدود 12 هزار قلعه از این تعداد به جای مانده است که از این میان، 12 قلعه به عنوان گنجینه ملی ژاپن ثبت شده اند. در این مقاله با معروف ترین آنها آشنا می شوید.

قلعه های معروف ژاپن را بشناسید

آنچه در این مطلب می خوانید

  • قلعه های معروف ژاپن در یک نگاه
    • قلعه هیمجی
    • قلعه هیروساکی
    • قلعه هیکونه
    • قلعه اوساکا
    • قلعه ایواکورا
  • ویژگی های مشترک قلعه های ژاپن
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

قلعه های معروف ژاپن در یک نگاه

قلعه های ژاپنی نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ ژاپن داشته اند. این قلعه ها نه تنها به عنوان مقر حکومتی استفاده می شدند، بلکه به عنوان نمادی از قدرت و اقتدار نیز محسوب می شدند. در جدول زیر با قلعه های معروف ژاپن و اطلاعاتی در این باره آشنا خواهید شد.

نام قلعه

سال ساخت

سبک معماری

ارتفاع برج اصلی

تعداد طبقات

موقعیت مکانی

شرایط

قلعه هیمجی

1609

هیرایاما

43 متر

7

شهر هیمجی، استان هیوگو

میراث جهانی یونسکو

قلعه هیروساکی

1611

هیرایاما

60 متر

8

شهر هیروساکی، استان آئوموری

میراث جهانی یونسکو

قلعه هیکونه

1603

هیرایاما

43 متر

7

شهر هیکونه، استان شیگا

میراث ملی ژاپن

قلعه اوساکا

1583

هیرایاما

57 متر

8

شهر اوساکا، استان اوساکا

میراث ملی ژاپن

قلعه ایواکورا

1589

هیرایاما

43 متر

7

شهر ایواکورا، استان چیبا

میراث ملی ژاپن

قلعه هیمجی

ازجمله قلعه های معروف ژاپن قلعه هیمجی بوده که در شهر هیمجی، استان هیوگو، نهاده شده است. این قلعه در سال 1609 به وسیله توکوگاوا ایه یاسو، بنیانگذار شوگون سالاری توکوگاوا، ساخته شد و در سال 1993 به عنوان یکی از اولین سایت های میراث جهانی یونسکو در ژاپن به ثبت رسید. قلعه هیمجی با دیوارهای سفید بلند و برج های مدور خود، شبیه به یک پرنده در حال پرواز است و یکی از نمادهای برجسته فرهنگ ژاپن محسوب می گردد. پیشنهاد می کنیم بازدید از قلعه هیمجی را در بین برنامه سفر تور ژاپن قرار دهید.

قلعه هیروساکی

قلعه هیروساکی یکی از معروف ترین و زیباترین قلعه های ژاپن است که در شهر هیروساکی، استان آئوموری، واقع شده است. این قلعه در سال 1611 به وسیله خاندان تسوگارو به سبک هیرایاما ساخته شد. قلعه هیروساکی به علت معماری زیبا و چشم نواز خود، به قلعه ارکیده معروف است. این برج با 8 طبقه در ارتفاع 30 متر از سطح زمین نهاده شده است .

قلعه هیکونه

قلعه هیکونه یکی از زیباترین و معروف ترین قلعه های ژاپن است که در شهر هیکونه، استان شیگا، واقع شده است. این قلعه به سبک هیرایاما بوده و در سال 1603 به وسیله ای نائوکاتسو، پسر دایمیوی سابق ای نائوماسا ساخته شد. قلعه هیکونه به علت معماری زیبا و چشم نواز خود، به مروارید سیاه هونشو معروف است.

یکی از ویژگی های منحصربه فرد قلعه هیکونه، وجود برج های توکوسو است. برج های توکوسو برج های کوچکی هستند که در اطراف قلعه قرار دارند و برای دیده بانی و دفاع از قلعه در برابر حملات دشمن استفاده می شدند.

بیشتر بخوانید

جزیره اوکیناوا ژاپن کجاست؟ + تصاویر

قلعه اوساکا

از دیگر قلعه های معروف ژاپن ، قلعه اوساکا بوده که در شهر اوساکا، استان اوساکا، واقع شده است. این قلعه در سال 1583 به وسیله تویوتومی هیدیوشی، یکی از فرماندهان ارشد ژاپن در قرون وسطی، ساخته شد. قلعه اوساکا با دیوارهای سفید بلند و برج های مدور خود، شبیه به یک پرنده در حال پرواز است و یکی از نمادهای برجسته فرهنگ ژاپن محسوب می گردد.

قلعه ایواکورا

قلعه ایواکورا یک قلعه ژاپنی بود که در ولایت اواری، ناحیه نیوا، آیچی واقع شده بود. این قلعه در سال 1479 میلادی به وسیله اودا توشی هیرو ساخته شد. وی سرخاندان یک شاخه از خاندان اودا بنام خاندان ایواکورا اودا (ایسه نو کامی) بود که از زمان او به عنوان شوگودای (معاون فرماندار) بر چهار بخش بالایی ولایت اُواری تسلط پیدا کردند.

در سال 1559، این قلعه پس از نبرد اوکینو مورد حمله اودا نوبوناگا نهاده شد و به دست وی سقوط کرد. نوبوناگا قلعه را به یکی از فرماندهان خود، تویوتومی هیده یوشی، سپرد. هیده یوشی قلعه را بازسازی کرد و آن را به عنوان پایگاه خود در ولایت اُواری قرار داد.

بیشتر بخوانید

بام ژاپن، معرفی + آدرس + تصاویر

ویژگی های مشترک قلعه های ژاپن

امروزه بسیاری از قلعه های ژاپن به عنوان جاذبه های گردشگری مورد بازدید قرار می گیرند. این قلعه ها با حفظ معماری سنتی خود، یادآور تاریخ و فرهنگ غنی ژاپن بوده و قلعه های ژاپن معمولاً دارای ویژگی های مشترکی هستند، ازجمله:

  • ساختمان اصلی: قلعه های ژاپن معمولاً دارای یک ساختمان اصلی هستند که در مرکز آن نهاده شده است. این ساختمان به عنوان مقر فرماندهی قلعه استفاده می شد.
  • دیوارهای بلند: قلعه های ژاپن معمولاً به وسیله دیوارهای بلندی احاطه شده اند. این دیوارها برای دفاع از قلعه در برابر حملات دشمن استفاده می شدند.
  • برج های کوچک: قلعه های ژاپن معمولاً دارای چندین برج کوچک هستند. این برج ها برای دیده بانی و دفاع از قلعه استفاده می شدند.

جالب است بدانید به گفته سازمان یونسکو قلعه های معروف ژاپن شاهکارهای برجسته خلاقیت انسانی و نمادی از دوران طلایی صلح و ثبات در ژاپن توصیف شده اند.

سخن پایانی

قلعه های معروف ژاپن نمادهای قدرت و ثروت در طول تاریخ این کشور بوده اند. آنها نه تنها از لحاظ نظامی، بلکه از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارند. قلعه های ژاپنی، از لحاظ معماری نیز بسیار زیبا و چشم نواز هستند و در هر گوشه از این کشور می توان نمونه هایی از آنها را یافت.

در این مقاله، با چند مورد از معروف ترین قلعه های ژاپن آشنا شدیم. این قلعه ها، هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و ارزش بازدید را دارند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، حتماً از یکی از این قلعه ها تماشا کنید و از زیبایی و شکوه آنها لذت ببرید.

سوالات متداول

قلعه های ژاپن چگونه ساخته شدند؟

قلعه های ژاپن از عناصر مختلف از جمله چوب، سنگ و خشت ساخته شده اند. دیوارهای قلعه معمولاً از سنگ یا خشت ساخته شده اند

معروف ترین قلعه های ژاپن کدامند؟

قلعه هیمجی، هیروسکی، هیکونه، ایواکورا و اوساکا. در این مقاله به آنالیز یرکدام پرداخته شده است.

قلعه های ژاپن چه اهمیتی دارند؟

قلعه های ژاپن نمادهای قدرت و ثروت در طول تاریخ این کشور بوده اند. آنها نه تنها از لحاظ نظامی، بلکه از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از وبلاگ هلو کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "قلعه های معروف ژاپن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه های معروف ژاپن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید