نام قزوین از برنامه های مهم بین المللی و ملی خط می خورد

به گزارش وبلاگ هلو، خبرنگاران/قزوین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: به علت کم توجهی شهرداری قزوین نام قزوین از برنامه های مهم بین المللی و ملی خط خورده است، از شهرداری می خواهیم علی رغم مسائل خدماتی و عمرانی به برنامه های بین المللی و استفاده از امتیازات آن در توسعه شهری نیز توجه کند.

نام قزوین از برنامه های مهم بین المللی و ملی خط می خورد

مهدیه سادات قافله باشی سه شنبه شب 31 تیر در صحن علنی شورای شهر قزوین، خطاب به شهرداری قزوین گفت: وقتی شهرداری ملکی را به ارگان، اداره یا شخصی واگذار می نماید، آن ارگان حق تغییر کاربری ندارد و اگر احتیاج به تغییر کاربری دارد باید ملک را به شهرداری برگرداند و شهرداری در مورد تغییر کاربری آن تصمیم گیری کند.

وی اضافه نمود: طبق لایحه ای که در شورای شهر آنالیز و مصوب شد شهرداری به کمپ های نگهداری معتادان متجاهر که در اختیار بهزیستی قرار دارند ماهانه 30 میلیون تومان پرداخت کند.

سه خبر بد در حوزه شهر قزوین

سخنگوی شورای شهر قزوین با بیان این که سه خبر بد در حوزه شهر قزوین داریم، اظهار کرد: شهر قزوین به شهر دوستدار کودک پیوسته بود، علی رغم اینکه سه کارگروه در شهرداری قزوین مسئول رسیدگی به این مسئله بودند و باید برنامه های مختلفی برای رفاه بچه ها تدوین و زیرساخت هایی مانند مبلمان شهری، ایجاد بازیگاه و زمین های اختصاصی بچه ها را تأمین می کرد اما این اتفاق نیفتاد.

وی اعلام کرد: با توجه به این که اقدامات قزوین در این حوزه قابل توجه نبود؛ به وسیله یونیسف و وزارت کشور، شهر قزوین جزو 12 شهر منتخب پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب نشده ولی در ارزیابی ها نتوانسته امتیاز لازم را کسب کند، شهرهای مشهد، همدان، یزد، تهران، تبریز، رشت، سمنان، شیراز، گرگان، کرمان و اوز به عنوان شهرهای منتخب شهر دوستدار کودک انتخاب شدند.

قافله باشی یادآور شد: سال اول کار شورای پنجم نیز به عنوان پایتخت کتاب معرفی نشدیم سال اول نیشابور و سال دوم کاشان این عنوان را به دست آورد، به نظر می رسد شهرداری قزوین نمی تواند برنامه های خود را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی انسجام دهد یا برنامه ها را به صورت درست ارائه کند همین امر باعث می گردد در دقیقه 90 نمی توانیم امتیاز لازم را برای برنامه های بین المللی کسب کنیم.

وی اعلام نمود: شهر قزوین را به عنوان شهر خلاق معرفی نموده بودیم و افق ما این بود که در حوزه خوشنویسی در شاخه صنایع دستی به یونیسف معرفی شویم؛ طرح این موضوع نوشته و تهیه شد ولی درنهایت به دلیل دیر ارسال شدن برنامه ها، انتخاب نشدیم و نتوانستیم امتیاز لازم را به دست بیاوریم، نام قزوین در حالی خط خورد که اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی و سنندج به عنوان شهر موسیقی انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین یادآور شد: قرار بود قزوین به همراه شهرهای غرب کشور به عنوان محور توریستی غرب کشور انتخاب گردد اما در حال حاضر شهر قزوین از این محور حذف شده است، پیش ازاین قرار بود پنج شهر همدان، کرمانشاه، لرستان، سنندج و قزوین محور توریستی غرب کشور را تشکیل دهند اما درنهایت کرمانشاه، سنندج و همدان یک مثلث تشکیل دادند و قزوین بدون اطلاع از این موضوع حذف شده است.

وی یادآور شد: در شورای عالی استان ها طی جلسه ای تفاهم نامه سه جانبه پیرامون تبادل مسافر و توریست منعقد کردند و سهم قزوین لحاظ نشده و کسی حق قزوین را پیگیری ننموده است، از شهرداری قزوین می خواهیم علی رغم این که مسائل خدماتی و عمرانی که وظیفه ذاتی اش است را انجام می دهد به برنامه های بین المللی و استفاده از امتیازات آن در توسعه شهری نیز توجه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نام قزوین از برنامه های مهم بین المللی و ملی خط می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام قزوین از برنامه های مهم بین المللی و ملی خط می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید