پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ (Circulator Pump) چیست؟

به گزارش وبلاگ هلو، پکیج شوفاژ از اجزای مختلفی تشکیل شده است. پمپ سیرکولاتور یکی از مهمترین قطعاتی است که در ادامه این مطلب به توضیح آن پرداخته می گردد.

پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ (Circulator Pump) چیست؟

پمپ سیرکولاتور برای گردش آب در مدار بسته گرمایش (بین دستگاه و رادیاتورها یا گرمایش از کف و یا مبدل صفحه ای) از یک استفاده می گردد. این پمپ ضمن چرخش آب در این مدار بر افت فشار در مسیر لوله کشی رادیاتورها و مبدل ها غلبه نموده و باعث افزایش تبادل حرارتی در دستگاه می گردد.

پمپ های از جنس بدنه کامپوزیت نصب شده در شوفاژهای دیواری، معمولاً دارای دبی 15 و هد 5 تا 7 متر بوده و با برق 220 ولت کار می نمایند. یک خازن راه انداز معمولاً (2 تا 2/7 میکرو فارادی) جهت یاری استارت زدن پمپ روی آن نصب شده می گردد. اتصال پمپ به برد کنترل به وسیله سه سیم فاز نول و ارت انجام می گردد.

برای برطرف خرابی انواع قطعات شوفاژها و علی الخصوص پمپ سیرکولاتور می توانید با متخصصان وبلاگ هلو در تماس باشید و از خدمات تعمیر پکیج وبلاگ هلو استفاده کنید.

نکات کلیدی

پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ از قطعات مهمی است که به افزایش تبادل حرارتی در دستگاه یاری می نماید و در انواع مختلف دور ثابت و متغیر فراوری می گردد.

انواع پمپ سیرکولاتور

به طور کلی پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژها در دو نوع دور ثابت و متغیر فراوری می گردد. نوع دور ثابت در دو مدل آنالوگ و پارامتری وجود دارند. معمولاً دور پمپ دستی یا پارامتری، روی حداکثر قرار می گیرد، مگر اینکه فضایی که باید به وسیله پکیج شوفاژ گرم گردد کوچک باشد که در این صورت دور پمپ سیرکولاتور را کاهش می دهند تا زمان کافی برای تبادل حرارت در رادیاتورها تامین گردد.

پمپ های دور متغیر نیز در دو مدل پله ای (دو و سه دور) و مدولار وجود دارند. در این مدل ها دور پمپ به وسیله برد کنترل و با توجه به اختلاف دمای سنسورهای رفت و برگشت گرمایش کم و زیاد می گردد.

به طور مثال اگر گرمایش در مدل دو دور پله ای، حدود 20 درجه سانتی گراد یا بیشتر باشد اختلاف دمای بین لوله رفت و برگشت پمپ با دور تند انجام می گردد و اگر کمتر از آن باشد با دور آرام کار می نماید.

نصب و تعمیر تخصصی پکیج با تیم وبلاگ هلو

ویژگی پمپ مدولار

در پمپ های مدولار (با قیمت بالاتر) دور پمپ از 0 تا 100 تغییر می نماید و محدود در چند دور نیست. روی این پمپ ها معمولاً یک LED برای تشخیص نحوه عملکرد پمپ پیش بینی شده است.

اگر چراغ خاموش باشد طبیعتاً پمپ نیز خاموش است. اگر چراغ به رنگ سبز روشن گردد، پمپ بـه حالت دور ثابت کار می نماید. سبز چشمک زن نشانه کارکرد پمپ به حالت دور متغیر است. چراغ قرمز ثابت نشانه توقف کار پمپ است. در صورتی که چراغ سبز و قرمز به طور متوالی روشن شوند احتمال وجود هوا در پمپ یا کمبود آب در مدار وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت برطرف این مشکل به مقاله آموزش هواگیری پکیج در 7 مرحله مراجعه کنید.

منبع: آچاره

به "پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ (Circulator Pump) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ (Circulator Pump) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید