کشف 19 هزار تخلف تعزیراتی ، شکایت از واحدهای صنفی را اینگونه ثبت کنید
به گزارش وبلاگ هلو، مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اعلام نمود: در مردادماه سال جاری به علت تخلفات صنفی برای 16 هزار و 285 واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

به گزارش وبلاگ هلو، سیدمجتبی سجادی جزی به اقدامات اجرا شده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در مرداد ماه امسال اشاره نمود و گفت: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده به منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات مالی، بازرسی های مستمر به وسیله اکیپ های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها صورت می گیرد و طی این مدت نیز 99 هزار و 533 مورد بازرسی با حضور بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها و دیگر دستگاه های ذی صلاح اجرا شده است.
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: نتیجه این بازرسی ها در همین مدت، منجر به تشکیل 16 هزار و 285 فقره پرونده و کشف 19 هزار و 91 مورد تخلف شده است.
این در حالی است که از اول امسال تا به امروز 623 هزار و 64 فقره بازرسی از انواع واحدهای مالی (خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و ...) اجرا شده و پرونده تخلف بیش از 106 هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ها ارجاع داده شده است.
این مقام مسئول بیان نمود: بیشترین بازرسی ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان ها قرار گرفته است.
سجادی جزی انواع تخلفات شناسایی شده را گران فروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب عنوان و از مردم تقاضا کرد که برای مقابله با گران فروشی و عدم درج قیمت از واحدهای صنفی که نسبت به الصاق برچسب قیمت بر روی اجناس و ارائه فاکتور به مشتریان اقدام می نمایند، خرید نمایند.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در مورد طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام نمود: مردم با مراجعه به مراکز پاسخگویی به شکایات ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها و شهرستان های تابعه می توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند. البته وی توصیه کرد؛ شهروندان شکایات خود را به وسیله تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت ir.124و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف نمایندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
منبع: همشهری آنلاین