کیا سراتو 2022 احتمالا به وسیله سایپا وارد کشور می گردد

به گزارش وبلاگ هلو، یکی از خودروهای پیشنهادی سایپا برای واردات و حضور در بازار خودروی کشور، واردات کیا سراتو 2022 است. خودروسازی سایپا این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته است.

کیا سراتو 2022 احتمالا به وسیله سایپا وارد کشور می گردد

پس از گذشت چندین سال از ممنوعیت واردات خودرو به احتمال زیاد در روزهای اول آذرماه امسال شاهد شروع رسمی واردات خودرو خواهیم بود.

سراتو یا همان فورته (Forte)، سدان سایز کوچک شهری است که کمپانی کیا ابتدا در سال 2003 روانه بازار کرد. این مدل در بازار جهانی به مقدار ای پیروز بود که از همان ابتدا به بازار ایران راه یافت و نسل دوم آن به صورت مونتاژی از سوی گروه خودروسازی سایپا، در کشور فراوری و به سراتو سایپایی مشهور شد.

این خودروساز کره ای، مدل 2022 نسل چهارم را سال گذشته رونمایی نموده است، نسلی که از سال 2018 روانه خط فراوری اما در سال 2020 با یک فیس لیفت همراه شد. مدل 2022، جدیدترین طراحی کیا سراتو نسل چهارم به شمار می آید.

شرکت کره ای کیا خودروی سدان سراتو را با اسامی و عناوین مختلفی راهی بازارهای جهانی نموده است. برای مثال نام این سدان مجذوب کننده در بازار آمریکا فورته و در بازار کره جنوبی K3 است. بعلاوه در بازار چین سراتو را فورته K3 یا شوما صدا می زنند و در کشورهایی نظیر استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین با همان نام سراتو شناخته می گردد.

  • زیر کاپوت تیپ پایه و میانی سراتو 2022 پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خوابیده که می تواند قدرت 126 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر را فراوری کند.
  • علاوه بر این تیپ فول آپشن این محصول کره ای مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند حداکثر قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن متر را فراوری کند.
  • بعلاوه نیروی محرکه به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می یابد.

ویژگی های کلیدی مدل پایه سراتو

  • چراغ های روز LED
  • چراغ های موقعیت LED
  • چراغ ترمز LED بر روی درب عقب
  • چرخ های فولادی 16 اینچ
  • نمایشگر تفریح رسانه ای 8 اینچ با اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس
  • نمایشگر خوشه ابزار 4.2 اینچ TFT LCD
  • هشداردهنده دور شدن خودروی جلویی
  • دستیار پیروی از مسیر
  • هشداردهنده سرنشین عقب و دستیار نور بالا

رنگ های کیا سراتو

رنگ های بیرونی موجود عبارتند از سفید شفاف، سفید برفی، نقره ای ابریشمی، خاکستری استیل، گرافیت پلاتین.

قیمت وار دات کیا سراتو

کیا سراتو 2022 هم اکنون در کشورهایی نظیر امارات، عربستان و قطر با قیمت 59.900 الی 78.000 درهم به فروش می رسد (یه یورو چیزی بین 16 الی 21 هزار یورو).

با این حساب امکان واردات کیا سراتو نسخه فول آپشن این خودرو به کشور وجود ندارد، چرا که در آیین نامه واردات خودرو سقف خودروهای وارداتی، 20 هزار یورو در نظر گرفته شده بود.

بنابراین می توان نسخه های پایه و میانی کیا سراتو 2022 را وارد کشور کرد. قیمت عادی این خودرو چیزی حدود 528 تا 660 میلیون تومان خواهد بود، ولی به نظر می رسد با احتساب مالیات بالای یک میلیارد و 200 میلیون تومان خرید و فروش بگردد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ هلو بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "کیا سراتو 2022 احتمالا به وسیله سایپا وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا سراتو 2022 احتمالا به وسیله سایپا وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید