40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی

به گزارش وبلاگ هلو، کاظم شبنم زاده اظهار کرد: از جمله این اثرها می توان به بافت تاریخی روستای برون، بیدسکان، روستای مهوید، خانه های تاریخی و سایر اشاره نمود.

40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تا به امروز 72 اثر شهرستان فرووس ثبت ملی شده است، توضیح داد: هم چنین مجموعه قنات بلده فردوس به عنوان دومین اثر ارزشمند استان در لیست آثار دنیای به ثبت رسیده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس ادامه داد: قنات بلده از 27 رشته قنات تشکیل شده است و علی رغم خشکسالی های پیاپی هنوز بعضی از رشته قنات های آن فعال و قادر به آب دهی است.

وی یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری باغستان نیز شامل تونل درختی از درخت های چنار و بید است که این درختان به ثبت آثار ملی رسیده است، هم چنین فضای مناسبی برای استراحت و اسکان گردشگران فراهم نموده است.

شبنم زاده با اشاره به جاذبه گردشگری آبگرم معدنی فردوس، گفت: آبگرم جزو جاذبه های فوق العاده خوب شهرستان و قطب سلامت شرق کشور محسوب می گردد که در ایام پیک سال روزانه به 7 تا هشت هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: کهن شهر فردوس یک جاذبه گردشگری ناب است که بسیاری از گردشگران را از اقصا نقاط کشور به خود جذب می نماید.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس یکی از جاذبه های منحصر به فرد این شهرستان را شهر تاریخی تون دانست و اضافه نمود: در این شهر تاریخی 24 اثر باستانی و تاریخی از جمله مدرسۀ علمیۀ علیا، مسجد جامع تون، حمام خیروز، حوض انبار سیدی، حمام دنیا یار، آرامگاه سلطان محمد و سلطان ابراهیم و سایر به چشم می خورد.

منبع: گردشبان

به "40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید