ارسال و دریافت مرسولات از دبی

به گزارش وبلاگ هلو، در صورتی که نسبت به برترین روش برای ارسال بار از دبی به ایران تردید دارید، می توانید با کارشناسان شرکت پست بین المللی سامان اکسپرس تماس بگیرید. کارشناسان این شرکت شما را برای پیدا کردن برترین گزینه با توجه به شرایط هدایت می نمایند.

ارسال و دریافت مرسولات از دبی

وبلاگ هلو : دبی را می توان یکی از اصلی ترین دروازه های تجارت بین المللی به ایران دانست. با توجه به محدودیت هایی که تحریم ها در تجارت ایران با دیگر کشورها ایجاد نموده اند، در حال حاضر بیشتر محصولات خارجی و وارداتی در ایران از دبی وارد کشور می شوند. از سوی دیگر با وجود این محدودیت ها، تمرکز بازرگانان ایرانی برای تجارت به دبی معطوف شده است.

با توجه به این موضوع و حجم بالای تجارت در میان دبی و ایران، ارسال و دریافت مرسولات از دبی و برعکس، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. در این مطلب با روش های ارسال و دریافت مرسولات از دبی آشنا خواهیم شد. بعد از خواندن این مطلب می توانید با توجه به شرایط خود و مرسوله هایی که قصد انتقال آن را دارید، برترین روش را برای تجارت و یا دریافت و ارسال مرسولات به دبی انتخاب کنید.

در صورتی که نسبت به برترین روش برای ارسال بار از دبی به ایران تردید دارید، می توانید با کارشناسان شرکت پست بین المللی سامان اکسپرس تماس بگیرید. کارشناسان این شرکت شما را برای پیدا کردن برترین گزینه با توجه به شرایط هدایت می نمایند.

کارگو بار از دبی

یکی از روش های رایج مبادلات تجاری در میان ایران و دبی، روش کارگو است. واژه کارگو به طور کلی به روش های حمل ونقل مرسولات تجاری اطلاق می گردد. این حمل ونقل می تواند به صورت زمینی، هوایی و دریایی صورت پذیرد. نکته قابل توجه درباره کارگو این است که تنها منحصر به ارسال بسته های تجاری نمی گردد و برای جابه جایی حیوانات هم کاربرد دارد. جابه جایی حیوانات زنده به وسیله کارگو به نام کارگوی حیوانات معروفیت دارد.

برای حمل ونقل مرسولات به وسیله کارگو دبی دو روش هوایی و دریایی وجود دارند. ناگفته پیداست که روش دریایی نسبت به روش هوایی کم هزینه تر و البته کندتر است. علاوه بر فاکتور هزینه و زمان، فاکتور دیگری که باعث می گردد بازرگانان یکی از دو روش کارگوی دریایی و یا هوایی را بر دیگری ترجیح دهند، محدودیت انتقال بعضی از گروه های کالا به وسیله روش هوایی است. در واقع می توان محدودیت کمتر کارگو دریایی را اصلی ترین مزیت آن نسبت به کارگو هوایی به شمار آورد.

اگر قصد واردات کالا از دبی را دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که برترین و ارزان ترین روش برای وارد کردن کالا از دبی کارگو دریایی است. البته اگر در شهری به غیر از شهرهای بندری ایران ساکن هستید باید هزینه حمل ونقل محموله وارداتی خود را از گمرک بندر به شهر مقصد، در محاسبات خود در نظر بگیرید.

فریت بار از دبی

فریت بار دبی دقیقاً بر خلاف کارگو بار برای حمل ونقل بار شخصی و غیرتجاری کاربرد دارد. برای ارسال بار فریت ضروری است تا مدارکی مانند کپی مدارک هویتی، عکس بلیت هواپیما و فرم های گمرکی را ارائه کنید.

در واقع فریت بار به معنی ارسال بار اضافی مسافر است به گونه ای که هزینه آن از اضافه بار کمتر باشد و مشمول جریمه نگردد. به همین خاطر ناگفته پیدا است که این روش به هیچ عنوان برای مقاصد تجاری انتخاب مناسبی نیست.

بنادر ارسال کالا از دبی به ایران

همه بارهایی که از دبی به ایران ارسال می شوند، برای ارسال به بندر جبل علی منتقل می شوند. پس از ارسال این مرسوله های از بندر جبل علی، امکان دریافت این مرسوله ها از بنادر شهید رجایی، عسلویه، بندرعباس و بندر بوشهر وجود دارد.

توجه کنید که ترخیص بار از هر یک از این بنادر، روش های خاص خود را دارد. اگر کسب وکار کوچک و نوپایی دارید و با روش های ارسال و دریافت بار از این بنادر آشنایی ندارید، توصیه ما به شما این است که از خدمات یک شرکت پست بین المللی بهره ببرید. با استفاده از این خدمات می توانید در هزینه و وقت خود صرفه جویی نموده و به صورت همزمان یقین داشته باشید که هیچ تأخیری در روندهای گمرکی و ترخیص کالاهای خود رخ نمی دهد، خصوصا در دنیای تجارت که هر ثانیه در آن اهمیت زیادی دارد.

سامان اکسپرس با داشتن نمایندگی در سراسر دنیا، امنیت در انتقال، سرعت در حمل ونقل و امکان ارسال به سراسر دنیا برترین انتخاب برای برون سپاری خدمات حمل ونقل، پست و خدمات گمرک بین المللی شما است.

واردات و ترخیص کالا از دبی

برای وارد کردن کالا و ترخیص مرسوله های وارداتی خود ضروری است بعضی مراحل را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. انتخاب کالا که ضروری است با احتیاجسنجی و تحقیقات بازار کافی صورت پذیرد.
  2. آشنایی با تأمین نمایندگان این کالا در دبی و توافق با آن ها
  3. دریافت مجوزهای لازم برای واردات گروه کالایی مد نظرتان
  4. خرید کالا و در نهایت ارسال آن از دبی به ایران

برای ترخیص بار وارداتی خود ضروری است که مدارکی از جمله فاکتور کالای خریداری شده، پکینگ فهرست و بیمه نامه را ارائه کنید. هزینه ای که بابت عوارض گمرکی ملزم به پرداخت آن هستید، با توجه به نوع کالا و اندازه باری که قصد وارد کردن آن به کشور را دارید معین خواهند شد. پرطرفدارترین کالاها برای واردات به ایران در دبی در حال حاضر شامل خودرو و قطعات آن، سیستم های کامپیوتری و لوازم آرایشی و بهداشتی می شوند.

دلایل محبوبیت واردات کالا از دبی در میان بازرگانان

شاید برایتان این پرسش به وجود آمده باشد که در چرا در میان دیگر کشورهای هم جوارمانند ترکیه، تجارت با دبی تا این حد در میان تجار محبوبیت پیدا نموده است؟ اصلی ترین دلیل این موضوع را می توان در سهولت تجارت با این منطقه جستجو کرد. در سالیان اخیر قانون گذاری های امارات به گونه ای بوده که انجام تجارت با این منطقه را بسیار تسهیل نموده است.

موضوع دیگر که باعث رونق تجارت میان دبی و ایران شده است، نزدیکی جغرافیایی آن به ایران است. مسیر دریایی میان دبی و ایران به بازرگانان این امکان را می دهد که بتوانند محموله های وارداتی خود را از روش دریایی وارد کشور نمایند. این روش نسبت به دیگر روش های حمل ونقل ارزان تر است. از سوی دیگر کم بودن مسافت در میان این دو منطقه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بازرگانان می گردد.

دبی نه تنها به مرکزی برای تجارت ایرانیان تبدیل شده است، بلکه برندهای مشهور از سراسر دنیا در این منطقه حضور دارند. این موضوع دبی را به هاب تجارت بین المللی در منطقه تبدیل نموده اند. مجموعه این شرایط باعث شده است تا بازرگانان ایرانی که امکان تجارت با بسیاری از این برندها را به دلایل تحریم ها ندارند، به دبی به چشم آخرین و تنها نقطه اتصال به بازار دنیای نگاه نمایند.

تنوع کالاهای موجود در بازار دبی به بازرگانان این امکان را می دهد که با توجه به احتیاج و سرمایه کسب وکارشان تجارت خود را از این منطقه، حتی با سرمایه کم شروع نمایند.

مجموعه این موارد به واردات از دبی اهمیت بسیار زیادی داده است. اگر کسب وکار نوپایی دارید و در پی راهی برای تجارت مطمئن با دبی هستید، می توانید با سپردن امور گمرکی و حمل ونقل مرسولات وارداتی خود به سامان اکسپرس از سرمایه خود محافظت نموده و تنها بر روی توسعه کسب وکار خود متمرکز بمانید.

منبع: توریسم آنلاین

به "ارسال و دریافت مرسولات از دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال و دریافت مرسولات از دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید