اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ هلو، خرید آنلاین بلیط هواپیما کار ساده ای است، اما انجام کوچک ترین اشتباه ممکن است برای شما دردسرساز گردد. به همین دلیل آشنایی با اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما به شما یاری می نماید تا از این دردسر ها خلاص شوید.

اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ هلو با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به وسیله سایت های معتبر شما می توانید علاوه بر مشاهده جزئیات مربوط به پرواز، قیمت همه بلیط ها را باهم مقایسه کنید. این مزیت باعث شده تا مسافران به جای حضور در آژانس های هواپیمایی از سایت های معتبر اینترنتی بلیط های خود را تهیه نمایند. چرا که می توانند در میان سایت های مختلف بگردند، پروازهای مربوط به ایرلاین های مختلف را آنالیز نمایند و پس از مقایسه پروازها از نظر قیمت انتخاب مناسبی داشته باشند.

7 اشتباه رایج در خرید بلیط هواپیما

اما ممکن است هنگام رزرو و خرید بلیط اشتباهاتی انجام دهند که برای آن ها دردسرساز گردد. از جمله این اشتباهات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

خرید بلیط از سایت های نامعتبر، بزرگ ترین اشتباه!

متأسفانه یکی از اشتباهات خرید بلیط هواپیما که ضرر های مالی برای مسافران در پی دارد، مراجعه به سایت های نامعتبر و جعلی است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما، به صورت آنلاین دارید، به وسیله سایت هایی که دارای (ای نماد) یا نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام کنید. متأسفانه در حال حاضر بعضی از سایت ها تنها برای کلاهبرداری راه اندازی شده اند. این سایت ها با ایجاد پیج های جعلی اقدام به کلاهبرداری و دریافت پول های مسافران به بهانه فروش بلیط هواپیما می نمایند.

توجه: پیج های معتبر، در قسمت پایین صفحه دارای ای نماد هستند.

اشتباه در وارد کردن اطلاعات پرواز

اولین کاری که مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما باید انجام دهند، انتخاب مبدأ و مقصد پرواز است؛ اما ممکن است بعضی افراد به خاطر بی توجهی اطلاعات اشتباه وارد نمایند.

علت انتخاب اشتباه مقصد، مبدأ، تاریخ و ساعت پرواز، بی دقتی است. چرا که مسافران درباره مبدأ و مقصد سفر، ساعت و تاریخ پرواز مطمئن هستند، اما به خاطر بی دقتی ممکن است اطلاعات غلط را وارد نمایند.

اگر مسافران قبل از پرواز متوجه چنین اشتباهاتی نشوند، ممکن است از پرواز خود جا بمانند یا بلیط آن ها باطل گردد. در صورتی که مسافران قبل از پرواز متوجه این اشتباه بشوند، باید جریمه مربوط به کنسلی بلیط را بپردازند و مجدداً بلیط بخرند.

توجه: اگر بلیط خریداری شده چارتری باشد، تمام مبلغ پرداخت شده سوخت می گردد.

درج نادرست اطلاعات هویتی

گاهی اوقات پیش می آید که مسافران هنگام رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی مشخصات خود را اشتباه وارد نمایند. به عنوان نمونه در قسمتی که باید نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایند نام مستعار خود را وارد می نمایند.

این افراد نمی دانند که هنگام صدور کارت پرواز اطلاعات فرد با کارت شناسایی او مطابقت داده می گردد. به همین دلیل هنگامی که وارد فرودگاه می شوند و قصد دریافت کارت پرواز دارند، متوجه می شوند که هنگام رزرو بلیط، اطلاعات خود را به صورت غلط وارد نموده اند.

درج اطلاعات هویتی نادرست، از بزرگ ترین اشتباهات خرید بلیط هواپیما است

نکته: گاهی اوقات برای خرید بلیط پروازهای خارجی ضروری است که مسافران نام و نام خانوادگی خود را به صورت لاتین وارد نمایند. اگر در انجام این کار نیز اشتباه نمایند، کارت پرواز برای آن ها صادر نمی گردد. البته ممکن است در صورت بروز چنین مشکلاتی شرکت های چارتر نماینده یا ایرلاین ها مبلغ کمی را به عنوان خسارت کم نمایند و بلیط را با مشخصات درست برای مسافران صادر نمایند.

اشتباه در انتخاب بلیط سیستمی و چارتری

معمولاً در سایت های فروش بلیط هواپیما بلیط هایی که دارای قیمت مناسب تری هستند در بالای لیست برای مسافران نمایش داده می شوند. بلیط های چارتری هم معمولا جزو بلیط های مقرون به صرفه قیمت هستند، به همین دلیل مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما دیگر به نوع بلیط توجه نمی نمایند و اولین گزینه ای که دارای قیمت مناسب تر باشد را انتخاب می نمایند.

همانطور که می دانید بلیط های چارتری امکان کنسلی و لغو شدن ندارند. به همین دلیل اگر شما به هر علتی ناچار به لغو سفر خود شوید، نمی توانید بلیط های چارتری را کنسل کنید و هزینه ای که برای خرید بلیط پرداخت نموده اید، از دست می رود؛ بنابراین هنگام خرید بلیط به نوع آن توجه کنید و سعی کنید از بلیط های سیستمی بهره ببرید که قابلیت کنسلی دارند.

بعلاوه هنگام خرید بلیط های سیستمی شما برای نوزادان نهایتا 25 درصد از نرخ بلیط بزرگسالان را پرداخت می کنید. هزینه خرید بلیط برای بچه ها 2 تا 12 سال نیز معمولا نصف بلیط بزرگسال است؛ بنابراین دقت کنید که به خاطر خرید بلیط چارتری مقرون به صرفه، هزینه های بالایی بابت خرید بلیط برای بچه ها و نوزادان پرداخت نکنید.

نکته: هزینه بلیط چارتری برای بچه ها با بزرگسالان یکسان است.

عدم توجه به نام فرودگاه یا شماره ترمینال

بسیاری از شهرهای بزرگ دارای چندین فرودگاه هستند. بعضی از این فرودگاه ها نیز دارای چندین ترمینال هستند؛ بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما باید به نام فرودگاه و شماره ترمینال توجه داشته باشید. چرا که ممکن است هنگام پرواز به فرودگاه اشتباه بروید یا هنگام ورود به فرودگاه نتوانید ترمینال مربوط به پرواز خودتان را پیدا کنید. در صورتی که در این مورد اشتباه کنید ممکن است خیلی راحت پرواز خودتان را از دست بدهید و تمام هزینه هایی که برای خرید بلیط پرداخت نموده اید هدر برود.

منتظر شدن برای خرید بلیط مقرون به صرفه

گاهی اوقات دیده می گردد که مسافران برای اینکه بتوانند بلیط های لحظه آخری و مقرون به صرفه قیمت را خریداری نمایند، صبر می نمایند تا زمان پرواز نزدیک گردد.

این باور کاملا اشتباه است که با نزدیک شدن به زمان پرواز هزینه خرید بلیط مقرون به صرفه می گردد.

البته نمی توان گفت که بلیط لحظه آخری وجود ندارد، اما در فصل های گردشگری که تعداد مسافران زیاد است، هر چه بیشتر صبر کنید تا به زمان پرواز نزدیک تر شوید، قیمت بلیط ها بیشتر می گردد.

بنابراین بهتر است اگر برای سفر خود برنامه ریزی دقیقی دارید، به موقع برای خرید بلیط سیستمی اقدام کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. چرا که ممکن است ناچار شوید هزینه های بسیار بالایی را پرداخت کنید تا به پرواز برسید و برنامه ریزی های شما به هم نخورد!

خرید بلیط برای پروازهای آخر وقت

سعی کنید برای خرید بلیط هواپیما پروازهای اول صبح یا ظهر را انتخاب کنید. چرا که اگر به هر علتی این پروازها کنسل شوند، شما زمان کافی برای کنسل کردن بلیط و خرید بلیط تازه خواهید داشت، اما اگر این پروازها آخر وقت باشند و کنسل شوند، تمام برنامه ریزی شما به هم می ریزد.

چرا که فرصت کافی برای خرید بلیط تازه ندارید. باید این نکته را هم یادآور شویم که خرید بلیط آخر وقت در مقصد مشکل بزرگ تری است. چرا که اگر پرواز کنسل گردد ناچار می شوید مجددا هتل رزرو کنید و هزینه های زیادی بپردازید. اگر در مبدأ باشید دیگر چنین مشکلاتی را نخواهید داشت ولی برنامه سفر شما به هم می خورد.

هنگام خرید بلیط هواپیما به این نکات توجه کنید:

  1. قبل از اینکه برای رزرو یا خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، حتماً از اعتبار سایت های اینترنتی مطمئن شوید.
  2. می توانید با آنالیز سابقه برند و پشتیبانی که به مسافران ارائه می نماید از معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کنید.
  3. پیش از پرداخت مبلغ بلیط، تمام اطلاعات بلیط مانند نام و نام خانوادگی، مبدأ و مقصد، تاریخ و ساعت پرواز و … را به فارسی و لاتین دو بار آنالیز کنید که اشتباه نباشد.
  4. فریب بلیط های مقرون به صرفه قیمت را نخورید.
  5. سعی کنید هنگام خرید بلیط از تقویم پروازی سایت های اینترنتی بهره ببرید. این تقویم ها معمولاً قیمت تمام بلیط ها را تا 20 روز آینده از مقرون به صرفه ترین تا گران ترین قیمت نمایش می دهند.
  6. قبل از انتخاب بلیط همه گزینه ها را آنالیز کنید.
  7. پیش از پرواز و رفتن به فرودگاه مطمئن شوید که نام فرودگاه و شماره ترمینال را می دانید.
  8. آخر هفته و روز های تعطیل بلیط نخرید. چراکه در این روز ها تعداد بلیط هواپیما کم می گردد و قیمت ها نیز افزایش می یابد.

کلام آخر

هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما به سایت های معتبر مراجعه کنید و اطلاعات هویتی خود را درست وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است هزینه ای که برای خرید بلیط هواپیما پرداخت نموده اید، از بین برود.

منبع: دنیای سفر

به "اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید