اولین تونل مخصوص عبور کشتی در جهان

به گزارش وبلاگ هلو، اولین تونل جهان برای عبور کشتی ها قرار است در ساحل نروژ ساخته شود که یک تحول بزرگ برای کشتیرانی محسوب می شود.

اولین تونل مخصوص عبور کشتی در جهان

به گزارش وبلاگ هلو ، تونل اِستاد (Stad) با هزینه حدود 260 میلیون پوند (حدود 334 میلیون دلار) از میان 1.6 کیلومتر سنگ حفر خواهد شد تا کشتی های تجاری بتوانند از آن عبور کنند.

به نقل از روزیاتو، دریای استادهاوت دارای جزر و مدهای شدید و آب و هوای غیرقابل پیش بینی است که باعث می شود کشتی ها روزها در لنگرگاه منتظر بمانند تا مجوز حرکت دریافت کنند.

این امر سبب شده حرکت کشتی ها کندتر و حمل و نقل کالاها کم بازده تر شود که می تواند بر تجارت تأثیر بگذارد.

اولین ایده برای ایجاد یک گذرگاه امن از میان این مانع خطرناک ساحل نروژ حدود 150 سال پیش به جهان آمد. اما تا سال 2013 که ایده تونل استاد برای عبور کشتی های بزرگ مطرح شد، پیشرفتی حاصل نشد.

پس از آن 8 سال طول کشید تا این پروژه از سوی دولت نروژ تأیید شود.

تونل نو یک مایل (1.6 کیلومتر) طول و 118 فوت (حدود 36 متر) عرض خواهد داشت تا کشتی های باری و مسافربری بتوانند از آن در امنیت عبور کنند.

ورود به این راهروی زیرزمینی با چراغ های راهنمایی کنترل خواهد شد. اما برای جلوگیری از هرگونه تصادف، کشتی ها مانند هواپیماهایی که در فرودگاه ها فرود می آیند، زمان بندی مشخص دارند.

آنها همچنین باید سرعت 5 گره یا 5.8 مایل در ساعت را رعایت کنند که به این معنی است هر ساعت 5 کشتی می توانند از تونل عبور کنند. تنها استثنا قایق های تندرو هستند که می توانند با سرعت 8 گره حرکت کنند و در عرض 10 دقیقه از تونل عبور کنند.

برای حفر این مسیر از میان کوه، حدود 3 میلیون متر مکعب سنگ باید منفجر و خارج شود. ساخت این پروژه قرار بود در سال 2022 آغاز شود، اما زمانی که دولت نروژ متوجه شد هزینه آن از حد انتظار بیشتر است، متوقف شد.

در حالی که دولت این کشور در پی راه هایی برای تأمین مالی تونل است، اداره ساحلی نروژ همچنان برای آغاز عملیات آماده می شود.

تاریخ دقیق آغاز ساخت هنوز مشخص نیست، اما پیش بینی می شود در سال 2025 آغاز شود. پیش بینی می شود 4 تا 6 سال برای تکمیل این پروژه زمان لازم باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اولین تونل مخصوص عبور کشتی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تونل مخصوص عبور کشتی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید