اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین خوردگی ممکن می نماید!

به گزارش وبلاگ هلو، اپل در پتنت تازه خود ساختاری را ارائه نموده است که جلوی هرگونه خط و چین خوردگی روی نمایشگر تاشو را می گیرد.

اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین خوردگی ممکن می نماید!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هلو و براساس گزارش زومیت، احتمال اینکه اپل در آینده نزدیک گوشی آیفون یا آیپد تاشو بسازد بیشتر شده، زیرا این شرکت به تازگی پتنتی را در خصوص ساختار نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی ثبت نموده است.

به گزارش Patently Apple، متن پتنت بیان می نماید نمایشگر در قسمتی که خم می گردد، از طریق فرآیند شیمیایی خاصی باریک تر می گردد و ممکن است از مواد مختلفی استفاده کند که آن را همواره صاف نگه دارد.

شماری از کارشناسان ادعا نموده اند که عرضه اولین محصول تاشو کوپرتینویی ها در سال 2026 هدف واقع بینانه ای است. از سوی دیگر، مینگ چی کوئو، تحلیلگر نام آشنا، پیش بینی نموده که محصول اول اپل با نمایشگر تاشدنی، مک بوک 20.3 اینچی باشد و در سال 2027 رونمایی گردد.

بر اساس سند ثبت اختراع اپل، خطوطی که روی نمایشگر ظاهر می شوند را می توان از طریق لایه ای شفاف که سطح پنل را می پوشاند رفع کرد. ممکن است شیار بلندی روی شیشه صفحه نمایش و به صورت موازی با محور لولا تشکیل گردد.

قسمت نازک شده لایه روی نمایشگر از طریق ماده ای پلیمری که به صورت مایع در شیار ریخته می گردد، تقویت خواهد شد و سپس با استفاده از نور فرابنفش، گرما، کاتالیست و روش های دیگر آماده می گردد.

در توضیحات پتنت آمده که ممکن است ترکیب کلی شیشه روی نمایشگر تغییر کند. به عنوان مثال، سدیم موجود در شیشه می تواند با پتاسیم جایگزین گردد. این کار باعث ایجاد فشار بیشتری در لایه های سطحی که ضخامت کمتری دارند می گردد و امکان مقاومت در برابر خراشیدگی و سایر آسیب ها را برای شیشه فراهم می آورد.

پیش از این گفته شده بود که اپل تصمیم دارد در تابستان 2026 و هم زمان با رونمایی از گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فولد 8 و گلکسی زد فلیپ 8، اولین گوشی تاشو خود را رونمایی کند، اما تابه حال کوشش های این شرکت به نتایجی که مورد رضایتش باشد نرسیده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین خوردگی ممکن می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین خوردگی ممکن می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید