برای خرید بلیط هواپیما چه نکات کلیدی را باید مد نظر قرار داد؟

به گزارش وبلاگ هلو، سفر همواره یکی از جالب ترین بخشهای زندگی یک انسان محسوب می گردد و گزینه ای ایده آل است که می تواند ما را از خستگی های زندگی رهایی بخشد. هر فردی یکی از وسایل حمل و نقل را برای سفر کردن انتخاب می نماید که این انتخاب هم به عوامل متعددی از جمله بودجه و سلیقه شخصی بستگی دارد؛ بعضی ها هواپیما را انتخاب می نمایند و بعضی اتوبوس، قطار یا حتی اتومبیل شخصی را. جالب است بدانید که حتی بعضی افراد با دوچرخه به سفر می روند که هم سرگرمی است و هم ورزش! امروزه، هواپیما در بین گزینه های مناسب برای سفر در صدر جای دارد و خیلی ها آن را انتخاب می نمایند تا هم سریع تر به مقصد برسند و هم کمتر احساس خستگی نمایند.

برای خرید بلیط هواپیما چه نکات کلیدی را باید مد نظر قرار داد؟

اگر شما هم جزو این گروه هستید و همواره انتخاب اولتان سفر با هواپیماست، باید برای خرید بلیط هواپیما یکسری نکات را مد نظر قرار دهید تا هم سفر راحتی را تجربه کنید و هم به اصطلاح، کلاه سرتان نرود. با ما در راهنمای صفر تا صد خرید بلیط هواپیما همراه شوید تا شما را از نکاتی که باید به هنگام خرید بلیت هواپیما به آنها توجه داشته باشید، آگاه کنیم.

آشنایی با انواع بلیط هواپیما

قبل از هر چیز، بهتر است با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید تا متناسب با بودجه و سلیقه تان یکی را انتخاب کنید. بطور کلی، بلیط های هواپیما به موارد زیر تقسیم می شوند که ما در اینجا به صورت خلاصه هر یک را برای شما شرح می دهیم:

بلیط سیستمی: این بلیط ها بطور مستقیم به وسیله ایرلاین های معتبر ارائه می شوند و شما می توانید آنها را مطابق با برنامه زمانی از قبل معین شده، تهیه نمایید. این بلیط ها قیمت بالاتری نسبت به بلیط های چارتری دارند. امکان کنسل کردن این بلیط ها به وسیله خود مسافر به آسانی وجود داشته و هزینه به مسافر بازگردانده می شود. قیمت این نوع بلیط ها برای سنین مختلف متفاوت بوده و برای بچه ها و نوزادان هزینه کمتری دارد.

بلیط چارتری: این نوع بلیط ها به وسیله واسطه ها مثل تور اپراتورها و آژانس های مسافرتی برای مقصدی خاص ارائه می شوند و نسبت به بلیط های سیستمی قیمت کمتری دارند. توجه داشته باشید که امکان کنسل کردن این نوع بلیط و بازگرداندن مبلغ دریافتی وجود ندارد و به همین دلیل، باید در زمان انتخاب دقت کافی را به خرج دهید.

بلیط یک طرفه: این بلیط ها از مبدا به مقصد ارائه شده و گزینه ای تحت عنوان از مقصد به مبدا ندارند. این نوع بلیط ها از بلیط های دو طرفه مقرون به صرفه تر هستند.

بلیط ها دارای توقف برنامه ریزی شده: این نوع بلیط ها در برنامه خود توقفی بیش از 24 ساعت را در یک یا چند مقصد به جز مقصد اصلی تدارک دیده اند.

بلیط دارای توقف اجباری: این بلیط ها در برنامه خود یک یا چند توقف اجباری را برنامه ریزی نموده اند که به جهت سوخت گیری، بارگیری یا تغییر هواپیما صورت می گیرد. این بلیط ها برای سفرهایی کاربرد دارند که فاصله مبدا و مقصد طولانی است.

بلیط های رفت و برگشت: این بلیط ها دو طرفه هستند و علاوه بر گزینه از مبدا به مقصد، گزینه از مقصد به مبدا را هم دارند و به نسبت بلیط های یک طرفه گران تر هستند.

بلیط های کلاس ترکیبی: این بلیط ها این امکان را به مسافر می دهند که بتواند در طول پرواز کلاسهای متفاوت پروازی اعم از مالی، تجاری، ممتاز یا فرست کلاس را تجربه نموده و بیشتر از سفر خود لذت ببرد.

به چه مدارکی برای تهیه بلیط نیاز داریم؟

اگر به صورت حضوری و به وسیله آژانسهای مسافرتی فعال مانند شرکت هواپیمایی آس چارتر اقدام به تهیه بلیط می کنید، باید مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت شناسایی هوشمند، پاسپورت (برای سفرهای خارجی) را به همراه داشته باشید و توجه کنید که اعتبار آنها به انتها نرسیده باشد. اما، در صورتی که از سایتهای معتبر برای خرید بلیت هواپیما استفاده می کنید، باید قبل از هر چیز از اعتبار و امنیت سایت اطمینان حاصل نمایید و حتی، از سازمان گردشگری استعلام بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

چه حضوری و چه غیر حضوری و آنلاین، شما به کارت بانکی نیاز دارید تا هزینه را پرداخت کنید. در خرید غیر حضوری، باید کارت شما رمز دوم پویا داشته باشد و تاریخ اعتبارش هم به انتها نرسیده باشد. در خصوص خرید حضوری، می توانید علاوه بر کارت بانکی، از پول نقد هم بهره ببرید. در خرید حضوری و غیر حضوری، از شما آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه خواسته می شود تا مشخصات بلیط برایتان ارسال شود. البته، در حالت حضوری به شما نسخه چاپی بلیط هم داده می شود. اگر به صورت غیر حضوری اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، کد رهگیری برایتان ارسال می شود و شما در زمان مراجعه به فرودگاه، با ارائه این کد می توانید بلیط را دریافت کنید.

نکات انتهای

همواره سعی کنید قبل از اینکه بلیط هواپیما چه بلیط هواپیمای داخلی و چه بلیط هواپیمای خارجی را بخرید، از چند آژانس و سایت معتبر قیمت پرسیده و قیمت ها را با هم مقایسه نمایید تا دچار خسران مالی نشوید. حتما، از اعتبار سایت ارائه دهنده و آژانس مسافرتی اطمینان حاصل نموده و درباره اش پرس و جو کنید و از مقدار رضایت افراد دیگر از خدمات ارائه شده به وسیله آن سایت یا آژانس جویا شوید تا با اطمینان خرید خود را انجام دهید. از قبل، قوانین و شرایط کنسلی بلیط هواپیما را که برای هر بلیط فرق دارد، در سایتها مطالعه نموده و حتی، درباره نحوه بازگرداندن مبلغ پرداختی هم تحقیق کنید. همواره یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا با آرامش کامل بلیط خود را دریافت نموده و حتی، اگر مسئله ای پیش آمد، آن را حل نمایید.

ضمناً، توجه داشته باشید که هر چه به زمان حرکت نزدیکتر شوید یا اگر در ایام پر سفر مثل تعطیلات نوروز و تابستان اقدام به تهیه بلیط نمایید، قیمت بلیط گران تر خواهد بود. پس، سعی کنید بلیط هواپیما را در ایام خلوت سال و زودتر از زمان حرکت بخرید تا هزینه کمتری را متقبل شوید. بعلاوه، هر چه به زمان حرکت نزدیکتر شوید، هزینه ای که بابت کنسل کردن بلیط از شما دریافت می شود، بالاتر خواهد بود. پس، این مورد را حتما مورد توجه قرار دهید تا مسئله ای پیش نیاید. قوانین مربوط به حمل بار و داروهای مجاز را هم حتما در سایت ایرلاین ها مطالعه کنید، چرا که دیده شده است که مسافران بدون نظر گرفتن این مورد به فرودگاه مراجعه نموده و گاها از ورود آنها به هواپیما جلوگیری شده و پروازشان را به سبب بی دقتی از دست داده اند.

حتما، به موارد بهداشتی به خصوص درباره کووید 19 هم توجه داشته باشید تا بتوانید سفر خود را سلامت به انتها برسانید. کلاس پروازی خود را متناسب با سلیقه و بودجه تان انتخاب کنید تا بتوانید از مسیر مبدا تا مقصد لذت ببرید. پس از رعایت تمامی موارد و دانستن تمامی نکات، حال می توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید بلیط هواپیما نموده و مطمئن باشید که ضرر نمی کنید.

منبع: همگردی

به "برای خرید بلیط هواپیما چه نکات کلیدی را باید مد نظر قرار داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید بلیط هواپیما چه نکات کلیدی را باید مد نظر قرار داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید