شنا در استخر شیطان

به گزارش وبلاگ هلو، آبشار ویکتوریا که به زبان محلی به مسی اوآتونیا (مه غران) مشهور است، یکی از مکان های دیدنی ای است که سالانه هزاران جهانگرد را جذب می نماید.

شنا در استخر شیطان

به گزارش وبلاگ هلو، این آبشار در آفریقای جنوبی در امتداد رودخانه زامبزی بین دو کشور زامبیا و زیمبابوه واقع شده است. بسیاری بر این باورند که آبشار ویکتوریا یکی از عجایب هفت گانه دنیا است که با بلندای 128 متر به استخر شیطان مشهور شده است.

گروه زیادی از گردشگر ها در این آبشار شیرجه می زنند و تا لبه آن شنا می نمایند و با وجود نبود هیچ گونه حصار و مانعی در لبه آبشار، درست در لحظه ای که ممکن است به پایین بیفتند، تخته سنگی به آنان یاری می نماید تا به پایین سقوط ننمایند. البته چنین اتفاق نادری تنها طی ماه های سپتامبر و دسامبر رخ می دهد؛ به خاطر همین گردشگران زیادی برای تجربه این حس شگفت انگیز به آنجا سفر می نمایند تا خودشان از نزدیک شاهد ماجرا باشند.

آنها در حالی که روی لبه آبشار ایستاده اند با گرفتن عکس های گوناگون این لحظه فراموش نشدنی زندگی شان را به ثبت می رسانند. به همین علت نام این آبشار در صدر جاذبه های گردشگری آفریقا قرار گرفته است و طبق آمار در اواخر دهه 90 سالانه 300 هزار نفر از آبشار ویکتوریا بازدید می کردند.

به این آبشار لقب مه غران هم داده اند چون مه درخشانی که بر اثر سقوط این آبشار به وجود می آید از فاصله 40 کیلومتری قابل رویت است

بسیاری از افراد با تکیه زدن به تخته سنگ لبه آبشار می توانند از منظره ها پیش رویشان فیلم برداری نمایند و آن را به عنوان سند شجاعتشان به بقیه نشان بدهند

در فصل هایی که از بارندگی خبری نیست، از جوش و خروش آبشار ویکتوریا هم خبری نیست

دیوید لیوینگستون- کاشف اسکاتلندی- در سال 1855 از این آبشار تماشا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. استخر شیطان مکانی امن برای شناگران ماجراجوست. خیلی ها وسوسه می شوند تا در آن تنی به آب بزنند .

منبع: همشهری آنلاین

به "شنا در استخر شیطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنا در استخر شیطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید