عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت داریم ، اندازه آلودگی کارخانه نو آسفالت، کمتر از یک اتوبوس است

به گزارش وبلاگ هلو، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اندازه آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر مرکز سالانه بالاتر از 500 تا 600 هزار تن نرفته است. همین میانگین سالانه، نشان دهنده عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت است.

عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت داریم ، اندازه آلودگی کارخانه نو آسفالت، کمتر از یک اتوبوس است

به گزارش وبلاگ هلو، عباس شعبانی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح کارخانه آسفالت غرب که امروز- 10 تیرماه1402- برگزار گردید، اظهار کرد: برای بهبود روکش معابر مرکز بالغ بر 10میلیون تُن کمبود آسفالت داریم.

او گفت: کارخانه ای که امروز به بهره برداری می رسد، کمتر از یک اتوبوس فراوری آلودگی می نماید. هر ساله 10 درصد از سطح معابر مرکز معادل 11 کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت احتیاج دارند.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از چهار تحول شهر تهران که شهردار تهران بر روی آن تاکید دارد، تحول در کالبد شهر بود که نگهداشت شهر و مهمترین آن بحث آسفالت است. دو وظیفه قانونی شهرداری تهران با افتتاح کارخانه آسفالت محقق می گردد.

شعبانی ادامه داد: اگر عمر مفید آسفالت را نزدیک به 10 سال در نظر بگیریم هر ساله 10 درصد از سطح معابر مرکز معادل 11 کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت احتیاج دارند. با توجه به این حجم، برای بازسازی معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج خواهد داشت.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: مقدار آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر مرکز سالانه بالاتر از 500 تا 600 هزار تن نرفته است. همین میانگین سالانه - که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده - نشان دهنده عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت است؛ بنابراین با توجه به اهمیت پروژه های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه اندازی کند.

او با بیان اینکه 110 میلیون کیلومتر وسعت معابر تهران است، توضیح داد: هزینه نگهداری از این معابر بین 3تا4هزار میلیارد تومان است.

شعبانی با تاکید بر اینکه 2500 نفر به طور مستقیم در فرآیند آسفالت کاری، مشغول هستند، اضافه نمود: بیش از 1300دستگاه به طور شبانه روزی مشغول فعالیت و 170اکیپ در حال حاضر به آسفالت کاری مشغول هستند. امروز با افتتاح کارخانه آسفالت در کنار با افتتاح کارخانه بعدی، یک میلیون تن از حجم عقب ماندگی کم می گردد.

شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه از یک فیلتر 920 متر مربعی و 780 بگ فیلتر برخوردار است، مقدار ذرات معلق خروجی از آن در پایین ترین سطح ممکن و کمتر از 20 PPM و مقدار آلایندگی صوتی هر یک از این واحدها نیز کمتر از 60 دسیبل است و آلودگی آن حداکثر در مقدار یک اتوبوس است و این کارخانه از کارخانه های دوست دار محیط زیست است. این دو کارخانه - که یکی از آنها در آینده نزدیک افتتاح می گردد- یادگاری مدیریت شهری فعلی به آیندگان خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت داریم ، اندازه آلودگی کارخانه نو آسفالت، کمتر از یک اتوبوس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت داریم ، اندازه آلودگی کارخانه نو آسفالت، کمتر از یک اتوبوس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید