فرصت 10 هفته ای مجیدی برای فرار از یک اتهام

به گزارش وبلاگ هلو، اگر اتفاق خاصی روی ندهد، از روز های آینده باید شاهد از سر گرفته شدن مجدد مسابقات لیگ برتر باشیم تا بعد از چیزی در حدود چهار ماه فوتبال در ایران زنده شود.

فرصت 10 هفته ای مجیدی برای فرار از یک اتهام

لیگ برتر در تاریخ 9 اسفند و در ایستگاه بیست و یکم متوقف شد و تنها 9 هفته از این رقابت ها باقی مانده است. این در حالی است که استقلال با احتساب یک دیدار معوقه مقابل فولاد، 10 بازی تا انتها این فصل دارد و 30 امتیازی که پیش روی آن ها قرار گرفته است می تواند در سرنوشت شان بسیار تعیین کننده باشد.

آبی پوشان فصل را با یک مربی ایتالیایی به اسم استراماچونی آغاز کردند. مردی که علیرغم آغاز ضعیف در ابتدای فصل و پذیرفتن دو شکست در 4 بازی که یکی از آن ها شکست در دربی مقابل پرسپولیس بود، خیلی زود جایگاه خوبی در این تیم پیدا کرد و تبدیل به یکی از محبوب ترین مربیان تاریخ استقلال شد.

استراماچونی پس از سال ها استقلال را به صدر جدول رساند. اما صدرنشینی برای آبی پوشان آنقدر بد یمن بود که سرآغاز اتفاقات جدید و بدی برای آن ها باشد. اتفاقاتی که منجر به جدایی سرمربی محبوب و ایتالیایی این تیم شد و آبی ها 3 بازی را بدون سرمربی به میدان رفتند و با از دست دادن امتیازاتی از صدر جدول فاصله گرفتند.

فرهاد مجیدی کاپیتان سابق آبی پوشان و یکی از محبوب ترین چهره های تاریخ این باشگاه که اواخر فصل گذشته هم سرمربیگری این تیم را تجربه کرد، برای دومین بار در این تیم جانشین یک مربی خارجی شد، با این تفاوت که پسوند موقت از کنار عنوان وی حذف شده بود و فرصت بیشتری (حدود نیم فصل) در اختیار او قرار گرفته بود.

مجیدی کارش را در استقلال خوب آغاز کرد و اوج بازی های آبی پوشان با مجیدی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بود که توانستند الکویت و الریان را در دو بازی نزدیک به هم و خارج از خانه گلباران کنند.

بعد از آن آبی ها قدری از اوج فاصله گرفتند و حتی در حالی که در یکی از مهم ترین بازی های فصل مقابل پرسپولیس در حالی که تا آخرین دقایق از حریف پیش بودند و پیروزی در آن بازی مهم در دست شان بود، با گلی دیر هنگام پیروزی را از دست دادند.

آبی پوشان کارشان را قبل از تعطیلات بلند مدت لیگ با شکست مقابل تیم انتهای جدولی گل گهر به انتها رساندند تا با امتیازاتی که آن ها از کف داده اند، فاصله شان با صدر جدول به 11 امتیاز برسد.

پس از آن نظریه های مختلفی در خصوص استقلال و حضور فرهاد مجیدی در این تیم پیش آمد که یکی از این نظریه ها عنوان می کرد تیمی که در ابتدای حضور مجیدی در میدان آتش بازی می کرد تیمِ استراماچونی بود و دلیل افت تدریجی آبی پوشان هم کم اثر شدن تدریجی تفکرات مرد ایتالیایی در این تیم بود و این موضوعی است که فرهاد مجیدی را آزار می دهد.

10 بازی باقی مانده استقلال در لیگ برتر بهترین فرصت برای فرهاد مجیدی است تا این نظریه را از اذهان منتقدانش پاک کند و توانایی هایش را اثبات کند.

مجیدی که با قراردادی یک و نیم ساله به استقلال پیوست، 10 هفته حیاتی پیش رو دارد تا برگرداندن آبی ها به اوج، خط بطلانی بر نظریه منتقدانش کشیده و ثابت کند استقلالِ او، همان تیمی بود که در امارات و قطر الکویت و الریان را گلباران کرد و در یک بازی سنگین تا آخرین لحظات نفس پرسپولیس را گرفته بود.

به این موضوع باید مخالفت مجیدی با ادامه رقابت های لیگ برتر را هم اضافه نمود که برخی مخالفانش بیان کرد وی برای اینکه بتواند فصل بعد هم سرمربی قطعی آبی پوشان باشد تمایل دارد لیگ نوزدهم به انتها نرسد تا جایگاه استقلال تاثیری در ادامه همکاری اش نداشته باشد.

شاید اگر لیگ ادامه پیدا کند و مجیدی نتواند با استقلال نتیجه لازم را کسب کند، مسئولان باشگاه به فکر تغییر کادر فنی برای فصل بعد باشند و همین امر کار را برای سرمربی جوان استقلال سخت کند. شاید هم او آنقدر خوب نتیجه گرفت که ماندنش برای لیگ بیستم تضمین شد.

منبع: فرارو

به "فرصت 10 هفته ای مجیدی برای فرار از یک اتهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت 10 هفته ای مجیدی برای فرار از یک اتهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید