لذت نکونام از یک اتفاق؛ آن روز برترین روز زندگی ام است!

به گزارش وبلاگ هلو، جواد نکونام از مقایسه خودش با کی روش لذت می برد و در مصاحبه هایش به این موضوع تاکید نموده است.

لذت نکونام از یک اتفاق؛ آن روز برترین روز زندگی ام است!

وبلاگ هلو آنلاین - بهروز رسایلی

استقلال در چارچوب هفته دوم لیگ برتر، به سختی و با یک گل در برابر ملوان به پیروزی دست یافت. بعد از انتها این مسابقه، برد ناپلئونی آبی پوشان با پیروزی هایی که معمولا کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی به دست می آورد، مقایسه شد. این قیاس، جواد نکونام را کمی برآشفت؛ از این جهت که او احساس می نماید پیروزی نزدیک تیمش مقابل ملوان نباید مورد ملامت قرار بگیرد. با این حال، جواد بر رابطه مرید و مرادی اش با سرمربی پیشین تیم ملی تأکید کرد و گفت: اگر روزی بتوانم مانند کارلوس کی روش شوم، آن روز برترین روز زندگی ام است. در خصوص کسی حرف می زنیم که در تاریخ فوتبال ایران تأثیرگذار بود. بین این استاد و شاگرد اما چه شباهت ها و تفاوت هایی هست؟

شباهت ها

از نظر فنی به نظر می رسد هر دو به فوتبالی علاقه دارند که بیشتر متمرکز بر اولویت دادن به اصول دفاعی است. در این سیستم، مهم این است که شما اول گل نخورید و بعد در موقعیت مناسب به حریف ضربه بزنید. چنین فوتبالی خیلی به ارائه نمایش های زیبا و مجذوب کننده اهمیت نمی دهد و مهم ترین نکته برای آن، اعدادی است که در انتها مسابقه روی تابلوی نتایج ثبت می گردد. در خصوص کی روش که اصلا بحثی نیست و او طی سال های طولانی حضورش در فوتبال ایران و حتی قبل و بعد از آن، به وضوح علاقه اش به این استراتژی را ثابت نموده است. نکونام هم در سال هایی که رو به مربیگری آورده، کم و بیش چنین نموده است.

به عنوان مثال می توان به نوع نمایش های فولاد در فصول گذشته مقابل تیم های قدرتمندتر مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان توجه کرد. تیم او در اغلب این مسابقات از سیستم کاملا تدافعی استفاده می کرد و جالب اینکه گاهی نیز نتایج خوبی به دست می آورد؛ از آن جمله می توان 2برتری فولاد در برابر سرخابی ها را که منجر به کسب یک جام حذفی و یک سوپرکاپ برای نکونام شد، به یاد آورد. از نظر مسائل حاشیه ای هم ادبیات و نوع رفتارهای هر دو مربی در یک طبقه قرار می گیرد؛ قائل شدن سهمی ویژه برای جنگ های روانی و مسائل بیرون از زمین، اتخاذ ادبیات تهاجمی و مخصوصا کاهش توقعات. کی روش در بزرگ نمایی همه رقبا تبحر داشت و حتی در نشست های خبری قبل از مسابقه با هند و مالدیو هم چیزهایی می گفت که طرفداران فوتبال را مضطرب می کرد، نکونام هم همین اول کارش با استقلال خیلی راحت تأکید نموده: به من گفته اند این تیم برای پنجمی بسته می گردد! این در حالی است که فرهاد مجیدی تقریبا با همین تیم بدون شکست قهرمان لیگ ایران شد.

تفاوت ها

شاید تیم های کی روش فوتبال زیبایی بازی نکنند اما معمولا به نتایج دلخواه این مربی می رسند و حداقل تا جایی خوب پیش می روند. او 4بار تیم های مختلف را به جام جهانی رسانده که این دستاورد برای خودش خیلی شیرین است. تیم های کارلوس به ندرت به رقبا موقعیت گل می دهند و این نکته نیز اهمیت زیادی دارد. نکونام هم البته در این سال ها موفقیت های نسبی داشته اما نوع عملکرد فصل گذشته او با فولاد یک شکست تمام عیار بود. در خصوص کیفیت کار این مربی در استقلال هم که قطعا برای قضاوت خیلی زود است، اما اگر قرار باشد همه تیم ها به راحتی ملوان صاحب موقعیت گلزنی در برابر آبی ها شوند، این یک تفاوت کلیدی بین جواد و مرادش خواهد بود. بعلاوه کی روش از رقبای بزرگ هم نمی هراسید و روحیه خودش و تیمش را حفظ می کرد؛ همانطور که پیش از بازی با آرژانتین در جام جهانی2014 چنین کرد. در کارنامه نکونام اما ترک اردوی فولاد پیش از بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ثبت شده که تحت هیچ شرایطی قابل فراموشی نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "لذت نکونام از یک اتفاق؛ آن روز برترین روز زندگی ام است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت نکونام از یک اتفاق؛ آن روز برترین روز زندگی ام است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید