معین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید

به گزارش وبلاگ هلو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا باشد با معین عوارض شناور برای خودرو های وارداتی، نرخ عوارض را بالا برده و خودروی 300 میلیونی را 700 میلیون به مردم بفروشیم قطعا باید برگردیم و به پراید سجده کنیم.

معین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید

به گزارش ایسنا، لطف الله سیاهکلی درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، اعلام کرد: خوشبختانه قانون ساماندهی بازار خودرو در مجلس تصویب شد و بر اساس ماده 4 این قانون که درباره واردات خودرو مشخص تکلیف شده است، دولت وظیفه داشت برای سازوکار واردات خودرو آئین نامه تنظیم کند. اکنون این آئین نامه تنظیم شده است، اما بر اساس آنچه که بنده مطالعه کردم این آئین نامه دارای ایراداتی است.

چرا باید جوانان را از سوار شدن بر ماشین خوب محروم کنیم

وی ضمن تشکر از دولت برای تهیه این آئین نامه، با بیان اینکه ای کاش با مجلس نیز در تهیه آیین نامه مشورت می شد، اظهار کرد: یکی از ایردات آئین نامه واردات خودرو این است که بیشتر بر واردات خودرو های زیر 10 هزار دلار تمرکز دارد. خودرو های زیر 10 هزار دلار باب میل مردم ما نیست. عموم مردم و جوانان کشور ما دوست دارند ماشین خوب داشته باشند. ماشین خوب با ماشین لوکس فرق دارد. هرچند که ممکن است عده ای علاقه داشته باشند که ماشین لوکس سوار شوند برای آن ها نیز باید راهکاری در نظر گرفت که عوارض و مالیات آن را بدهند و بعد هم ماشین لوکس سوار شوند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودرو زیر 10 هزار دلار خودروی خوبی نیست. نظر ما این است که عوارض واردات 80 درصد خودرو ها زیر 25 هزار دلار باشد و عوارض واردات 20 درصد نیز بالای 25 هزار دلار باشد. ولی خودرو هایی که زیر 25 هزار دلار ارزش دارند با عوارض گمرکی 10 الی 20 درصد وارد شوند و مابقی نیز با عوارض پلکانی 200 درصد یا 300 درصد وارد شود. هرکس می خواهد ماشین لوکس سوار شود باید پول آن را بپردازد. این عایدی نیز صرف افزایش کیفیت خودرو های داخلی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: یک خودرو باید جان سرنشین هایش را تضمین کند. در جهان در تصادفات کمترین خسارت به سرنشین های خودرو ها وارد می شود، اما در کشور ما اینگونه نیست.

باید قدرت انتخاب را به مردم بازگرداند

وی در ادامه تاکید نمود: نمی توانیم به مردم بگوییم حق ندارید خودروی خوب و با کیفیت سوار شوید، مردم اختیار دارند انتخاب نمایند و ما باید این قدرت انتخاب را به مردم بدهیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان نمود: ایراد دوم آئین نامه واردات خودرو به عوارض گمرکی خودرو های وارداتی باز می شود. اکنون عوارض گمرکی خودرو های زیر 20 هزار دلار را شناور گذاشته اند، معلوم است که اگر عوارض گمرکی این خودرو های وارداتی بالا باشد ما باید به پراید سجده کنیم. دوباره باید برویم خدمت پراید و بگوییم ببخشید که ما به شما بی احترامی کردیم، شما خیلی ماشین خوبی هستی. دوباره برگردیم و از خودرو بی کیفیت استفاده کنیم. مشخص عوارض شناور برای خودرو های وارداتی این مفهوم را می رساند.

سیاهکلی در سرانجام گفت: باید عوارض واردات خودروی زیر 20 هزار دلار مثلا 10 درصد یا 15 درصد مشخص شود. نباید عوارض را 80 درصد در نظر گرفت و بعد خودروی 300 میلیونی را 700 میلیون به مردم فروخت. چرا باید به مردم ظلم کنیم. از نظر بنده این آئین نامه نوشته شده توانایی تنظیم بازار خودرو را ندارد. مجلس قرار است کار تطبیق انجام دهد. پس از انجام آن، خرید و واردات خودرو بیش از دو الی سه ماه طول نمی کشد و نهایتا تا سه ماه آینده خودرو وارد کشور خواهد شد.

منبع: فرارو

به "معین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید