شیائومی می خواهد تا 3 سال دیگر بزرگ ترین گوشی ساز دنیا گردد
به گزارش وبلاگ هلو، شیائومی روز گذشته با برگزاری یک مراسم گسترده، از چندین محصول و فناوری نو خود از جمله سری گوشی های هوشمند شیائومی 12، رابط کاربری MIUI 13، شیائومی واچ S1 و بسیاری دیگر رونمایی کرد. علاوه بر این محصولات لی جون مدیر عامل و مؤسس شیائومی برای اعلام برنامه های آینده این شرکت چینی روی صحنه رفت. در اوایل امسال، شیائومی برای مدت کوتاهی از اپل در مقوله فروش گوشی های هوشمند پیشی گرفت و برای مدتی به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل شد.

دیروز اما مدیرعامل شیائومی گفت که این شرکت میخواهد در سه سال آینده خود را به عنوان پیشروی صنعت فراوری گوشی های هوشمند معرفی کند و به برند شماره یک گوشی های هوشمند دنیا تبدیل گردد. بیانیه مشابهی در اوایل نوامبر (آبان ماه) به وسیله لو ویبینگ، معاون ارشد گروه شیائومی چین و ردمی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد که اهداف آینده این شرکت چینی را عنوان نموده بود. لو ویبینگ شرح داد که لی جون، بنیانگذار شیائومی هدف تبدیل شدن گوشی های هوشمند شیائومی به پرفروش ترین گوشی های دنیا تا سال 2024 را مطرح نموده و برای رسیدن به این هدف، شیائومی ابتدا بر افزایش فروش خود در بازار چین تمرکز خواهد نمود.
از آنجایی که 70 درصد از فروش گوشی های هوشمند در کشور چین به وسیله فروشگاه های غیرآنلاین گوشی های هوشمند انجام می گردد، شیائومی میخواهد تا سه سال آینده تعداد فروشگاه های گوشی های هوشمند خود را به 30000 واحد افزایش دهد. او بعلاوه اعلام کرد که از آنجایی که شیائومی میخواهد شرکت پیشرو فروش گوشی های هوشمند در سطح دنیا گردد، آن ها به طور اختصاصی هیچ شرکتی (اپل) را هدف قرار نخواهند داد و بر فراوری محصولاتی تمرکز خواهند کرد که بتوانند با همه برندهای برتر رقابت نمایند.
گزارش عملکرد سه ماهه سوم شیائومی در سال 2021 حاکی از آن بود که که این شرکت چینی در سه ماهه سوم امسال مغلوب غول آمریکایی دنیای فناوری یعنی اپل شده است. استقبال فوق العاده کاربران از سری آیفون 13، اپل را در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند در دنیا قرار داده است. طبق آخرین گزارش شرکت کانالیس، شیائومی با فروش 43.9 میلیون دستگاه سهم 13.5 درصدی را در بازار دنیای گوشی های هوشمند داشته است.
این درصد به این معنی است که شیائومی نسبت به سهم 16.7 درصدی سه ماهه قبل با کاهش فروش دنیای روبه رو شده و در جایگاه سوم قرار گرفته است. به گفته مدیر اجرایی شیائومی، وانگ شیانگ عملکرد سه ماهه سوم این شرکت با کاهش جزئی همراه بوده است. علت پیشی گرفتن اپل در این سه ماهه از شیائومی، تقاضا و استقبال بسیار زیاد کاربران و علاقمندان برای سری آیفون 13 بود.
جدا از سری آیفون های 2021، این مدیر اجرایی گفت که کمبود تراشه در این سه ماهه بر فروش گوشی های هوشمند این شرکت هم تأثیر گذاشته است. مدیر اجرایی شیائومی معتقد است که کمبود تراشه ممکن است بر محموله هایی به ارزش 10 تا 20 میلیون دستگاه تأثیر بگذارد.
بیانیه دیروز لی جون، بنیانگذار شیائومی بعلاوه سؤالاتی را درباره چگونگی برنامه ریزی آن ها برای دستیابی به رتبه اول دنیای در بازار گوشی های هوشمند ایجاد نموده است. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، شیائومی پس از اپل و سامسونگ در رتبه سوم صنعت گوشی های هوشمند جای گرفته و سامسونگ همچنان رجحان قابل توجهی نسبت به این دو برند دارد.
بر اساس گزارش Counterpoint Research، غول فناوری کره جنوبی توانسته با فروش 69.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، جایگاه نخست خود را با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار در این سه ماهه حفظ کند. شیائومی نیز با در اختیار داشتن 13 درصد از سهم بازار در سه ماهه سوم سال 2021 در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است.
اگر شیائومی میخواهد به این هدفی که برای خود در نظر گرفته برسد، ممکن است شاهد تقویت جایگاه محصولات این شرکت در بازارهای اروپا باشیم؛ جایی که سامسونگ به تازگی جایگاه خود را از دست داده است. علاوه بر این، شیائومی فرصتی عالی برای در اختیار گرفتن سهم بازار هواوی به علت ممنوعیت های اخیر تراشه های اعمال شده به وسیله ایالات متحده آمریکا دارد و با تصاحب این سهم می تواند گامی بلند برای رسیدن به اهداف خود بردارد. فقط زمان نشان می دهد که آیا شیائومی می تواند بر این چالش غلبه و در سه سال آینده به عنوان پیشرو صنعت گوشی های هوشمند در دنیا خود را معرفی کند یا نه.
منبع: Gizmochina
منبع: دیجیکالا مگ