علم و تکنولوژی

8000 سال پیش، انسان ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟

جهان ما مملو از نقاط مجذوب کننده، خطرناک و زیبا در اعماق آرام پوسته زمین است؛ کاوش در یک غار به معنای مواجهه با هیبت در جهانیی آرام و تقریباً بیگانه، به دور از هیاهو و شلوغی جهانی بالای زمین است.

14 اردیبهشت 1403

چت بات هوش مصنوعی هم سطح یک پزشک متخصص!

نتیجه مطالعه ای تازه نشان می دهد ChatGPT در حوزه چشم پزشکی عملکرد بسیار خوبی دارد.

31 فروردین 1403

تویوتا لندکروز؛ قیمت نجومی، ایرادهای باورنکردنی ، عکس

تویوتا لندکروزر 300 با قیمت بیش از 100 هزار دلار، گران تر از لندروور دیفندر است اما آیا به مقدار رقیب بریتانیایی خوب خواهد بود؟

25 فروردین 1403

دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه ای عجیب ، عکس

حضور گسترده تر کامپیوترها در خودروها امکان دستکاری آن ها برای نفوذ به خودرو با اهدافی مثل دزدی و… را فراهم نموده است. حالا گفته می گردد که دزدها راهی برای ورود به داخل ماشین به وسیله چراغ های جلو پیدا نموده اند.

23 فروردین 1403

گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت 13 پرو 5G؛ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گلکسی A54 یکی از برترین و مجذوب کننده ترین گوشی های میانرده بازار به شمار میرود که فروش بسیار خوبی را هم در طول یک سال حضورش در بازار داشته است. اما ردمی نوت 13 پرو 5G نماینده میانرده و تازه وارد شیائومی به شمار میرود که اوایل سال 2024 شاهد ورود آن به بازار بودیم....

12 فروردین 1403

چرا پرچمدارهای گلکسی 7 سال به روزرسانی می شوند؟ سامسونگ پاسخ می دهد

دیجیاتو: درحال حاضر سری گلکسی S24 تنها گوشی های سامسونگ هستند که مشمول سیاست 7 سال به روزرسانی این شرکت می شوند.

11 فروردین 1403

10 فیلم هنری علمی، تخیلی که باید در تعطیلات نوروز تماشا کنید

فیلم هایی که با قواعد سینمای هنری ساخته می شوند، معمولا بسیار چالش برانگیز و نوآورانه هستند. این فیلم ها با ایجاد احساسات عجیب و متمایز در مخاطب، تجربه کاملا جدیدی از مدیوم سینما را ارائه می دهند. مهم ترین ویژگی این آثار ساختار شکن وجود عناصر تجربی و...

5 فروردین 1403

گلکسی A25 در مقابل ردمی نوت 13 پرو 4G؛ کدام مالی ارزش خرید بیشتری دارد؟سامسونگ گلکسی A25 در مقابل شیائومی ردمی نوت 13 پرو 4G

در این مطلب همراه ما باشید تا دو مدل از بهترین مالی های بازار یعنی سامسونگ گلکسی A25 را با شیائومی ردمی نوت 13 پرو 4G مقایسه کنیم تا ببینیم ارزش خرید کدام یک بیشتر است.

28 اسفند 1402

اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین خوردگی ممکن می نماید!

اپل در پتنت تازه خود ساختاری را ارائه نموده است که جلوی هرگونه خط و چین خوردگی روی نمایشگر تاشو را می گیرد.

20 اسفند 1402

اپل ویژن پرو در برابر متا کوئست 3؛ تفاوت چیست و کدام را باید خریداری کنید؟

اپل ویژن پرو و بعلاوه هدست متا کوئست 3 جزو محصولات قابل توجه بازار در حال حاضر هستند اما آیا یکی از آنها قوی تر و بهتر از دیگری است؟ در این مقاله در پی پاسخ به این سوال هستیم.

14 اسفند 1402

کوچک ترین ربات دنیا به میزان یک مورچه

دانشمندان در دانشگاه واشنگتن دو ربات کوچک ساخته اند. این ربات ها کوچک ترین، سبک ترین و سریع ترین ربات های کاملاً کاربردی هستند که تا به امروز ساخته شده اند.

10 اسفند 1402

راهنمای خرید گوشی گیمینگ مقرون به صرفه؛ بهترین مدل ها تا 15 میلیون تومان

طیف بسیار گسترده ای از کاربران گوشی های هوشمند را برای بازی کردن انتخاب می نمایند. طبیعتاً گوشی های هوشمندی که برای گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرند، باید از مشخصات فنی نسبتاً خوبی برخوردار باشند تا کاربران بتوانند تجربه گیمینگ مناسبی از آن ها دریافت...

8 اسفند 1402

حل مشکل ویندوز به شیوه ایلان ماسک

ایلان ماسک که ظاهراً به تازگی کامپیوتر جدیدی خریده، از احتیاج به ایجاد حساب مایکروسافت برای استفاده از ویندوز گلایه نموده است. او به طور مستقیم از ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت خواسته تا این مشکل را رفع کند.

8 اسفند 1402

راه اندازی نوروزگاه ها در شهرهای مختلف سمنان با هدف پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی

خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات واصله، راه اندازی نوروزگاه ها در شهرهای مختلف سمنان با هدف پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی صورت می گیرد.

7 اسفند 1402

ویژگی های اندروید 15؛ هر آنچه باید از مهم ترین قابلیت های اندروید نو بدانید

ویژگی های اندروید 15 به مقدار ای متنوع به نظر می رسد که باید در یک مقاله مجزا به معرفی خصوصیات سیستم عامل نو اندروید بپردازیم. به همین بهانه، قصد داریم در این مقاله تمام ویژگی های اندروید 15 را بررسی کنیم.

6 اسفند 1402

ضعف زیرساخت های گردشگری در بوشهر

رییس از روابط عمومی شورا گفت: ضعف زیرساخت های گردشگری به ویژه در مورد اماکن اقامتی در شهر بوشهر مشهود است.

2 اسفند 1402

معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی

در جهانیی که زندگی بیشتر ما از کوچک و بزرگ به تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی درآمده، شاید یکی از بزرگترین دغدغه های والدین الگوسازی درست و بجا برای بچه هاشان باشد. در کنار قهرمانان خارجی و ابرقهرمانان تخیلی که الگوی بسیاری از بچه ها و نوجوانان هستند، چیزی...

1 اسفند 1402

8 روش برطرف خطای No Internet Connection در تیک تاک

خطای No internet connection در تیک تاک یکی از مشکلاتی است که شما را از تماشای ویدیو ها و سایر ویژگی های برنامه باز می دارد.

30 بهمن 1402

شاهکار نو OpenAI برای تولید ویدیو از متن؛ مدل هوش مصنوعی Sora معرفی شد

شرکت OpenAI از مدل نو هوش مصنوعی خود به نام Sora رونمایی کرد. این مدل پیشرفته می تواند تنها با پرامپت های متنی ساده، ویدیوهای 60 ثانیه ای با جزئیات خیره کننده تولید کند.

27 بهمن 1402

طراحی سری آیفون 16 لو رفت؛ تغییر گسترده در طراحی

روز گذشته یکی از افشاگران به نام Majin Bu رندرهای منتسب به گوشی های سری آیفون 16 را منتشر کرد که از تغییر گسترده در طراحی آن ها خبر می دهد. همانطور که می توانید ببینید، ظاهرا اپل قصد دارد چینش دوربین های آیفون ها را بعد از سال ها تغییر دهد و این دوربین ها را...

25 بهمن 1402
تعداد: (331)