چگونه ایمیل های گمشده خود را در جیمیل پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ هلو، یکی از مسائل رایج در بین افراد مختلف، گم کردن یک ایمیل در میان انبوهی از ایمیل های موجود در صندوق ورودی جیمیل است. اگر شما نیز از افرادی هستید که با این مشکل روبرو اید با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید. در این مقاله قرار است به شما نحوه پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل را آموزش دهیم.

چگونه ایمیل های گمشده خود را در جیمیل پیدا کنیم؟

پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل: آنالیز اکانت درست

قبل از صرف زمان برای پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل، مطمئن شوید که در اکانت ایمیل صحیح در پی آن هستید. با توجه به اینکه جیمیل به شما امکان می دهد به صورت همزمان در چندین اکانت ایمیل وارد شوید، ممکن است با اکانت دیگری آنلاین شده باشید، به همین علت است که نمی توانید ایمیل را در اینجا پیدا کنید. برای آنالیز این موضوع، روی آیکون پروفایل در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و اکانتی را که در حال حاضر وارد آن شده اید آنالیز کنید.

اگر با اکانتی که ایمیل های گمشده باید باشند فرق دارد، به اکانت جیمیل صحیح بروید و ایمیل را پیدا خواهید کرد. اگر قبلاً به حساب صحیح وارد شده اید و هنوز ایمیل مورد نظر را پیدا ننموده اید، موارد زیر را آنالیز کنید.

آنالیز پوشه اسپم

جیمیل به شما این دسترسی را می ٔهد که فیلترهای شخصی سازی شده بسازید تا به وسیله آن ایمیل های هرزنامه را به پوشه spam بفرستید. به این ترتیب جلو ورود ایمیل های هرز به صندوق ورودی خود را خواهید گرفت. با این حال، مواردی وجود دارد که ایمیل های صحیح ممکن است به طور ناخواسته به وسیله این فیلترها شناسایی شوند و در پوشه Spam قرار بگیرند.

در نتیجه، ممکن است آن ها را در صندوق ورودی خود پیدا نکنید. اگر نمی توانید ایمیلی را که باید تا کنون دریافت نموده اید را پیدا کنید، پوشه Spam خود را آنالیز کنید. برای انجام این کار، منوی more را باز کنید و به Spam بروید.

ایمیل های موجود در این پوشه را آنالیز کنید. اگر ایمیل گم شده را در اینجا پیدا کردید، آن را باز کنید و روی Not Spam کلیک کنید. با این کار این ایمیل به صندوق ورودی شما راهنمایی می گردد علاوه بر آن، سایر ایمیل های مشابه نیز دیگر به عنوان هرزنامه شناخته نخواهند شد و به پوشه Spam نخواهند رفت.

توجه داشته باشید که پوشه Spam قبل از حذف دائم، ایمیل ها را فقط 30 روز نگه می دارد. بنابراین، فقط ایمیل های هرزنامه ای را خواهید یافت که در ماه گذشته به این پوشه راهنمایی شده اند.

استفاده از ویژگی جست وجو در جیمیل

ویژگی جست وجوی پیشرفته در جیمیل به شما امکان می دهد ایمیل ها را با استفاده از پارامترهای مختلف، از جمله آدرس ایمیل فرستنده، محدوده تاریخی دریافت ایمیل، کلمات خاص در متن ایمیل یا موضوع پیدا کنید. بعلاوه می توانید از جست وجوی پیشرفته برای جستجوی دقیق در پوشه های خاص ایمیل های مختلف بهره ببرید.

اگر جزئیات خاصی در خصوص ایمیل گمشده خود که در جستجوی آن هستید را به خاطر دارید، از جستجوی پیشرفته جیمیل بهره ببرید. برای انجام این کار روی آیکون فیلتر در انتهای نوار جست وجوی جیمیل کلیک کنید، اطلاعات مربوطه را وارد کنید و روی search کلیک کنید.

این کار جست وجو را اصلاح می نماید و به این ترتیب تعداد ایمیل هایی که باید آنالیز کنید، کمتر می گردد. اگر نتوانستید ایمیل مورد نظر را در بین نتایج فیلتر شده پیدا کنید، معیارهای جستجوی مختلف را امتحان کنید تا بتوانید به برترین نتیجه دست پیدا کنید.

جست و جو در تب های مختلف

جیمیل، ایمیل های مهم فرستنده های معمولی را در صندوق ورودی اصلی (Primary inbox) قرار می دهد. در همین حال، پیغام های تبلیغاتی، معاملات، پیشنهادات شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری رسانه در صندوق های ورودی مربوط به خودشان یعنی اجتماعی (Social) و تبلیغات (Promotions) دسته بندی می شوند. این موضوع باعث طبقه بندی بهتر و کاهش شلوغی صندوق ورودی می گردد.

بنابراین، برای پیدا کردن ایمیل مدنظر، ابتدا جیمیل خود را باز کنید و صندوق ورودی صحیح را برای جست وجوی ایمیل گمشده انتخاب کنید. اگر نتوانستید آن را در یک صندوق ورودی معین شده پیدا کنید، تب های دیگر را جست وجو کنید تا ببینید در آنجا می توانید ایمیل مورد نظر خود را پیدا کنید یا خیر. اگر ایمیل را در تب متفاوت از آنچه انتظار می رفت پیدا کردید، آن را به صندوق ورودی معین شده بکشید. پس از این ایمیل های مشابه مد نظر شما نیز به صندوق ورودی صحیح راهنمایی می گردد.

اگر نتوانستید ایمیل گمشده را در هر یک از سه صندوق ورودی پیدا کنید اما مطمئنید که مدتی پیش آن را خوانده اید، بخش بایگانی را چک کنید. ممکن است به صورت اشتباهی ایمیل را بایگانی نموده باشید.

پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل: آنالیز بایگانی جیمیل

بایگانی کردن یک ایمیل آن را از صندوق ورودی شما حذف می نماید اما در اکانت شما ذخیره می گردد. از آنجایی که گزینه بایگانی در کنار هر ایمیل واقع شده است و هنگام کلیک کردن نیازی به تایید ندارد، ممکن است به راحتی هر ایمیلی بایگانی گردد، بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید این اتفاق نیفتاده باشد.

برای آنالیز ایمیل های بایگانی شده، روی برچسب All Mail در سمت چپ کلیک کنید، ایمیل ها را چک کنید و اگر ایمیل گمشده را در آنجا پیدا کردید، آنالیز کنید آیا نماد آرشیو کردن ایمیل ها در کنار آن به رنگ خاکستری درآمده است یا خیر. اگر خاکستری بود، به این معنی است که ایمیل بایگانی شده است. در چنین حالتی، روی آن کلیک راست نموده و Move to Inbox را انتخاب کنید. به این ترتیب ایمیل مورد نظر به صندوق ورودی شما منتقل می گردد.

حذف تصادفی ایمیل ها

اگر ایمیل گمشده را در بخش All Mail پیدا نکردید، آنالیز کنید که ناخواسته آن را حذف ننموده باشید. به خصوص اگر اخیراً ایمیل های مشابه را از منابع دیگر حذف نموده اید. حذف یک ایمیل در جیمیل، آن را به Trash folder راهنمایی می نماید، جایی که ایمیل حذف شده به مدت 30 روز قبل از حذف دائمی باقی می ماند.

برای آنالیز پوشه سطل زباله، منوی More را در سمت چپ باز کنید و به پوشه Trash بروید. ایمیل های داخل این پوشه را آنالیز کنید. اگر ایمیل گمشده را اینجا پیدا کردید، آن را به صندوق ورودی خود بازگردانید تا از حذف دائمی آن پس از 30 روز جلوگیری کنید. برای بازگردانی ایمیل، روی آن کلیک راست نموده و Move to Inbox را انتخاب کنید.

به این ترتیب به راحتی ایمیل های شما بازیابی خواهد شد.

آنالیز تنظیمات Forwarding و POP/IMAP

اگر از پروتکل Post Office (POP) برای دسترسی به ایمیل های دریافت شده به وسیله جیمیل یا Outlook یا سایر کلاینت ها استفاده می کنید، مطمئن شوید که تنظیمات آن به گونه ای نباشد که در صورت دسترسی به ایمیل در سرویس گیرنده دیگر، نسخه جیمیل آن حذف گردد.

به همین ترتیب، اگر Email Forwarding را فعال نموده اید، (قابلیتی که به طور اتوماتیک ایمیل ها را از یک آدرس به آدرس دیگر فوروارد می نماید)، مطمئن شوید که برای حذف ایمیل اصلی پس از فوروارد کردن تنظیم نشده باشد. برای آنالیز این تنظیمات، روی آیکون چرخ دنده و سپس See All Settings کلیک کنید.

به تب Forwarding and POP/IMAP بروید. دو گزینه در این بخش وجود دارد، در منوی کشویی دوم در کنار گزینه Forward a Copy of Incoming Mail to بخش Keep Gmails Copy in the Inbox را انتخاب کنید. در بخش پایین تر، یک منو کشویی وجود دارد که تایتل آن When Messages are Areed With POP است. در این بخش نیز، Keep Gmails Copy in the Inbox را انتخاب کنید.

اگر ایمیل ها طوری تنظیم شده اند که پس از فوروارد (forward) یا دسترسی به وسیله یک کلاینت دیگر از سرویس گیرنده جیمیل حذف شوند، آدرس ایمیلی که ایمیل های شما در آن فوروارد می شوند را دوباره آنالیز کنید یا کلاینت ایمیل با جیمیل همگام سازی شده باشد.

پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل؛ سخن پایانی

در این مقاله به آنالیز روش های مختلف برای پیدا کردن ایمیل گمشده در صندوق ورودی جیمیل پرداختیم. اگر نکات فوق موفقیت آمیز نبود و نتوانستید ایمیل گمشده خود را پیدا کنید، می توانید از فرستنده بخواهید که ایمیل را دوباره برای شما ارسال کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش ها را با ما و سایر کاربران وبلاگ هلو مگ به وسیله کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه ایمیل های گمشده خود را در جیمیل پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ایمیل های گمشده خود را در جیمیل پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید