هوش مصنوعی

چت بات هوش مصنوعی هم سطح یک پزشک متخصص!

نتیجه مطالعه ای تازه نشان می دهد ChatGPT در حوزه چشم پزشکی عملکرد بسیار خوبی دارد.

31 فروردین 1403

حل مشکل ویندوز به شیوه ایلان ماسک

ایلان ماسک که ظاهراً به تازگی کامپیوتر جدیدی خریده، از احتیاج به ایجاد حساب مایکروسافت برای استفاده از ویندوز گلایه نموده است. او به طور مستقیم از ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت خواسته تا این مشکل را رفع کند.

8 اسفند 1402

شاهکار نو OpenAI برای تولید ویدیو از متن؛ مدل هوش مصنوعی Sora معرفی شد

شرکت OpenAI از مدل نو هوش مصنوعی خود به نام Sora رونمایی کرد. این مدل پیشرفته می تواند تنها با پرامپت های متنی ساده، ویدیوهای 60 ثانیه ای با جزئیات خیره کننده تولید کند.

27 بهمن 1402

LG از لپتاپ های گرم پرو 2024 در CES 2024 رونمایی می نماید

LG میخواهد در نمایشگاه CES 2024 از مدل های مختلف لپتاپ های سری گرم پرو 2024 با پردازنده اینتل و پشتیبانی از امکانات هوش مصنوعی رونمایی کند.

17 دی 1402

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

بعد از معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3، حالا دیگر نوبت تراشه های پایین رده و میان رده کوالکام است. در همین رابطه، کوالکام چیپست اسنپدراگون 7 نسل 3 را رونمایی نموده که قرار است در گوشی های میان رده انجام وظیفه کند.

26 آبان 1402

آنالیز سه طرح مهم جهاددانشگاهی با حضور معاون اول رئیس جمهور

به گزارش خبرنگاران به نقل از جهاددانشگاهی، محمد مخبر ظهر امروز (شنبه 17 تیر ماه) در جلسه آنالیز سه طرح مهم جهاددانشگاهی که با حضور حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد برگزار گردید، بر لزوم برنامه ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت تاکید نمود و گفت:...

18 تیر 1402

کاخ سفید از کارگران درباره هوش مصنوعی سوال می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در این جلسه کارشناسان صنعت فناوری، محققان و سیاستگذاران نیز وجود دارند.

3 خرداد 1402

مسیریابی بدون احتیاج به جی پی اس، نسل نو ربات ها با الهام از توانایی خارق العاده مورچه

ایسنا نوشت: یک فناوری ردیابی پیشگامانه که درک جدیدی از نحوه حرکت مورچه های صحرایی به ما می دهد می تواند الهام بخش نسل بعدی ربات های هوشمند و کارآمد باشد.

5 اردیبهشت 1402

تصویر چهره فرزند پیکه و کلارا چیا به روایت هوش مصنوعی

پس از جدایی جرارد پیکه از شکیرا چند وقتی است که ارتباط او با کلارا چیا مارتی علنی شده است. این زوج پس از مهاجرت شکیرا به آمریکا حالا بیش از گذشته باهم دیده می شوند و در فضای مجازی حدس در مورد ازدواج آن ها زیاد است.

20 فروردین 1402

معیارهای ارزیابی دانش بنیان سال آینده تغییر می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، نشست امضای توافق نامه معاونت علمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

20 اسفند 1401

رونمایی از یک مدل هوش مصنوعی تازه برای دستکاری ویدئو ها

استارتاپ Runway از مدل هوش مصنوعی جدیدی رونمایی نموده است که می تواند با دریافت فرمان های متنی، ویدیو ها را تغییر بدهد.

20 بهمن 1401

هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد

گروهی از پژوهشگران نیوزیلندی دریافته اند که می توان با کمک هوش مصنوعی به نجات زبانهای بومی و در معرض خطر پرداخت. این موضوع می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت هوش مصنوعی در نظر گرفته شود.

4 دی 1401

هوش مصنوعی سلاح تازه سیاستمداران است؟ ، قربانی شدن دموکراسی در بلندپروازی دولت ها

همزمان با رشد هوش مصنوعی در دنیا فرضیات مختلف در خصوص هوش مصنوعی نیز روندی رو به افزایش دارند. یکی از جدیدترین فرضیات در خصوص هوش مصنوعی استفاده از این ابزار برای تحقق منافع سیاستمداران است.

30 آذر 1401

همراه اول از چالش های نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی حمایت می نماید

مرکز تحقیق وتوسعه اپراتور اول با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از چالش های هوش مصنوعی پیش بینی مقدار مصرف اینترنت مشترکان همراه اول و بعلاوه جستجوی کلمات کلیدی در مکالمات مرکز تماس همراه اول حمایت می نماید.

29 آذر 1401

معرفی فیلم: Transcendence یا برتری

به توصیه یکی از دوستان در وایبر که می دانست چقدر به ژانر علمی -تخیلی علاقه مندم، دیروز عصر فیلم Transcendence را دانلود کردم و دیدم.

19 آذر 1401

مدیرعامل تازه توئیتر کیست؟

آگراوال 37 ساله باید به اهداف داخلی تهاجمی توییتر دست پیدا کند. این شرکت در اوایل سال جاری گفت که قصد دارد تا پایان سال 2023 روزانه 315 میلیون کاربر فعال روزانه داشته باشد و درآمد سالانه خود را در آن سال حداقل دو برابر کند.

16 دی 1400

تراشه پرچمدار Kirin 990 5G و قابلیت های منحصر به فردش را بشناسیم

خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - تراشه HiSilicon Kirin 990 5G محصولی بر پایه معماری ARM است که در دسته تراشه های رده بالا برای گوشی های هوشمند و تبلت های پرچمدار قرار می گیرد. این تراشه با معرفی گوشی هوشمند Huawei Mate 30 Pro در اواخر سال 2019 میلادی، رونمایی شد. چیپست پرچمدار هوآوی،...

23 اردیبهشت 1400

مک بوک پرو 13 اینچی با چیپست M1 معرفی گشت؛ 2.8 برابر قوی تر از نسخه x86

مک بوک پرو 13 اینچی یکی دیگر از لپ تاپ هایی است که امشب شانس معرفی با چیپست قدرتمند اپل M1 را پیدا نموده و جانشینی شایسته برای مدل قبلی خواهد بود که از پردازنده x86 بهره می برد

21 آذر 1399

روباتها بستر دریاها را پاکسازی می نمایند

رهاسازی زمین از شر زباله های موجود در زیر آب کار ساده ای نیست، اما پروژه پاکسازی بستر دریا از پلاستیک با روبات های خودران می تواند یاری کننده باشد.

30 مهر 1399

ابداع چراغ مطالعه هوشمندی که برای بچه ها کتاب می خواند

به گزارش خبرنگاران ایرنا به نقل از مجله انگلیسی دزین (Dezeen) نوشت: این چراغ مطالعه که کلووا (Clova) نام دارد با استفاده از بینایی کامپیوتر و فناوری هوش مصنوعی متن و تصاویر یک کتاب را به گفتار تبدیل می نماید. دستیار مجازی مکمل این چراغ هوشمند نیز همزمان با شرح...

11 مهر 1399
تعداد: (22)