ادبیات

معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی

در جهانیی که زندگی بیشتر ما از کوچک و بزرگ به تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی درآمده، شاید یکی از بزرگترین دغدغه های والدین الگوسازی درست و بجا برای بچه هاشان باشد. در کنار قهرمانان خارجی و ابرقهرمانان تخیلی که الگوی بسیاری از بچه ها و نوجوانان هستند، چیزی...

1 اسفند 1402

توسعه زبان فارسی به وسیله آموزش به منزله پاسداشت و حفظ آن است

راضیه تجار در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان حرکت خوبی است که به حفظ، بسط و توسعه زبان فارسی در دنیا یاری می نماید؛ البته در گذشته نیز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان وجود داشته است؛ اما زمان هایی بسته به شرایط...

12 شهریور 1402

6 کتاب سینمایی که از 6 منتقد بزرگ تاریخ سینما باید بخوانید

ادبیات سینمایی از زمان شکل گیری هنر هفتم، فراز و فرودهای زیادی داشته است. اصلا در طول این نزدیک به 125 سال، خود سینما آن قدر دستخوش تغییر شده که نوشتن درباره آن را هم نیازمند به تغییر رویه ها و تغییر ایدئولوژی ها و بازنگری های مداوم نموده است. اما در این...

30 مرداد 1402

لذت نکونام از یک اتفاق؛ آن روز برترین روز زندگی ام است!

جواد نکونام از مقایسه خودش با کی روش لذت می برد و در مصاحبه هایش به این موضوع تاکید نموده است.

28 مرداد 1402

10 هزار جلد کتاب اهدایی کانون پرورش فکری به لرستان رسید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم آباد، کتاب های ارسالی از کانون پرروش فکری بچه ها و نوجوانان با عنوان در مسیر دانایی بر بال کتاب در میان استقبال بچه های مشتاق مطالعه به استان لرستان رسیدند.

19 تیر 1402

در هر فصل از سال میتوان جاذبه ای برای بازدید را در کرمان پیدا کرد

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، در هر فصل از سال میتوان جاذبه ای برای بازدید را در کرمان پیدا کرد.

30 خرداد 1402

حضور انتشارات طوطی در هشتمین دوره فلوشیپ استانبول

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، هشتمین دوره فلوشیپ استانبول از تاریخ 16 تا 18 خرداد (6 تا 8 ژوئن) برگزار می گردد. حضور در این دوره ها فرصتی برای گردهمایی ناشرانی است که در زمینه چاپ کتاب های باکیفیت و مناسب در سطح بین الملل فعالیت دارند.

10 خرداد 1402

فارسینما رابطه بین ادبیات و سینمای ایران را آنالیز می نماید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ در روز یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 در تالار فردوسی دانشگاه تهران مراسمی به نام فارسینما در ساعت 16 برگزار خواهد شد.

22 اردیبهشت 1402

نشست نقد و آنالیز ملاقات با تاریکی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران ، جلسه نقد رمان ملاقات با تاریکی به وسیله کانون ادبی راوی گیلان و با همکاری حوزه هنری استان گیلان، آموزش و پرورش منطقه بندرکیاشهر و کتابخانه 22 بهمن بندر کیاشهر برگزار شد.

19 اردیبهشت 1402

پذیرایی از مهمانان نوروزی با سوغاتِ ادب شیراز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، نمایشگاه سوغات ادب با موضوع معرفی ظرفیت های ادبی کمتر شناخته شدۀ شیراز در باغ دنیا نما برپا است.

11 فروردین 1402

هفت بازیگر ایرانی که سال جاری همه را غافلگیر کردند

هومن برق نورد، صابر ابر، شهرام حقیقت دوست، مریلا زارعی، نیکی کریمی و... از بازیگرانی هستند که سال جاری با نقش متفاوتی در نمایش خانگی دیده شدند.

15 اسفند 1401

فال حافظ امروز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401؛ از گذشته عبور کنید!

در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 24 بهمن از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 24 بهمن را بخوانید.

24 بهمن 1401

هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد

گروهی از پژوهشگران نیوزیلندی دریافته اند که می توان با کمک هوش مصنوعی به نجات زبانهای بومی و در معرض خطر پرداخت. این موضوع می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت هوش مصنوعی در نظر گرفته شود.

4 دی 1401

پیشنهاد سریال: سریال Terror

روزهای دوران کودکی را که به یاد می آورم، یاد همه آن رمان هایی می افتم که در سبک دریانوردی و غرق شدن کشتی و بی پناهی مسافران بودند. آن سال ها ما غالبا همه چیز را در فکر تصور می کردیم:

19 آذر 1401

معرفی فیلم: Transcendence یا برتری

به توصیه یکی از دوستان در وایبر که می دانست چقدر به ژانر علمی -تخیلی علاقه مندم، دیروز عصر فیلم Transcendence را دانلود کردم و دیدم.

19 آذر 1401

آشنایی با ساز و کار بادگیر؛ نماد معماری همساز با اقلیم

ساز و کار بادگیر چگونه است؟ ساختار آن ها چگونه بوده است؟ ایرانیان قدیم چگونه با استفاده از بادگیرها خانه های خود را خنک نگه می داشتند؟

12 شهریور 1401

ارائه خدمات آموزشی گروه های جهادی به دانش آموزان مرزنشین خراسان جنوبی

خبرگزاری خبرنگاران-مشاور وزیر آموزش و پرورش از ارائه خدمات آموزشی گروه های جهادی به دانش آموزان مرزنشین خراسان جنوبی خبرداد.

14 خرداد 1401

نگاهی به 10 جاذبه برتر صربستان

صربستان در بخش جنوب شرقی اروپا و مرکز شبه جزیره بالکان واقع شده است. ناحیه شمال این کشور پوشیده از جنگل زارهای وسیع و جنوب آن دارای تپه ها و کوه های فراوان است. 10 جاذبه دیدنی برتر در این کشور را بشناسید.

12 خرداد 1401

پرداخت مرحله دوم مطالبات ناشران شانزده روز پس از پایان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

تهران (پانا) - مرحله دوم پرداخت مطالبات ناشران شرکت کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر اساس بسته هایی که به خریداران تحویل داده شد شانزده روز بعد از نمایشگاه و پیش از خاتمه بهمن ماه 1400 واریز شد.

22 اردیبهشت 1401

از پاریس تا سئول: 9 شهر برای عاشقان کتاب

سفر کردن به زادگاه بزرگ ترین نویسندگان و مشهورترین کتاب های جهان برای هر خوره کتابی آرزو است. اگر شیفته کتاب هستید، این 9 شهر جهان را از دست ندهید.

1 اردیبهشت 1401
تعداد: (38)